Renuncies/ anulació matrícula/baixa d’ofici

Puc anul·lar la meva matrícula si no vull continuar els meus estudis?

L’alumne pot sol·licitar l’anul·lació del curs complet  degudament justificada en els següents casos:

  • Malaltia prolongada
  • Incorporació a un lloc de feina
  • Causes personals que no possibilitin la dedicació als estudis.

La petició, degudament justificada, serà resolta per la direcció del centre en un període de 10 dies hàbils.

Els terminis per a l’anul·lació de la matrícula són els següents:

CursTerminis
1r cursAbans de finals de mes d’abril
2n cursAbans de finals de mes desembre

Per causes sobrevingudes degudament acreditades, la direcció podrà valorar l’acceptació de la sol·licitud fora d’aquests terminis establerts.

L’alumnat que hagi anul·lat la matrícula del primer curs es podrà matricular en els mateixos estudis en els dos anys immediatament següents sense la necessitat de superar la part específica de la prova d’accés.

Instància general

Puc renunciar a la convocatòria d’algun o més mòduls?

L’alumne pot sol·licitar la renúncia a la convocatòria d’alguns dels mòduls o de la fase de formació pràctica ens els següents casos:

  • Malaltia
  • Discapacitat
  • Incorporació a un lloc de feina
  • Causes personals que no possibilitin la dedicació normal als estudis.

La petició, degudament justificada, serà resolta per la direcció del centre en un període de 10 dies hàbils.

Els terminis per a sol·licitar la renúncia de convocatòria ordinària són els següents:

MòdulsTermini
Durada anual o mòduls de segon quadrimestreAbans 1 de març
Mòduls 1r quadrimestreAbans 31 de desembre

La sol·licitud de renúncia de convocatòria extraordinària s’ha de realitzar d’acord el calendari acadèmic.

Instància general

En cas d’acceptació, es farà constar en el document d’avaluació l’expressió “Renúncia” en els mòduls sol·licitats.

Quan es produeix una baixa d’ofici?

Procediment fins dia 1 de desembre

Si un alumne no s’incorpora als ensenyaments o ha faltat injustificadament durant 10 dies lectius de manera continuada o bé durant 20 dies lectius de forma discontínua el centre es comunicarà amb l’alumne mitjançant correu electrònic sol·licitant les raons de l’absentisme, i en cas que no hi hagi una causa justificada se li advertirà que la seva no incorporació immediata dins els pròxims tres dies causarà la baixa d’ofici.

La  baixa d’ofici es tramitarà de tots els mòduls afectats per l’absentisme de l’alumne.

Procedimet amb caràcter general, després de l’1 de desembre.

Es procedirà a la baixa d’ofici quan un alumne falti en un percentatge superior al 25% de les hores lectives de cada mòdul sense justificar.

El procediment d’avís serà el mateix que en l’apartat anterior.

Una baixa d’ofici computa com a dues de les quatre convocatòries que té per superar el mòdul.

Quines faltes es consideren com a justificades?

Es consideren faltes justificables les absències de curta durada degudament justificades derivades de malaltia o accident de l’alumne o alumna, l’atenció a familiars o qualsevol altra circumstància extraordinària apreciada pel director o directora del centre.

Per tal d’evitar la baixa, l’alumne o alumna ha d’aportar la documentació que justifiqui fefaentment les circumstàncies al·legades.

Si l’absència s’allarga, el tutor o tutora ha de recomanar a aquesta persona que demani la renúncia a la convocatòria o la baixa voluntària en la matrícula. En aquest darrer cas, si la persona interessada no renuncia a la convocatòria ni es dona de baixa en la matrícula, la direcció del centre ha de donar de baixa d’ofici aquesta persona en la matrícula que correspongui.