Biblioteca

A l’escola feim un taller de biblioteca adreçat a l’alumnat d’Infantil i Primària, amb l’objectiu d’acostar-los al gaudi de la lectura, fomentar la creativitat literària i potenciar la participació en comunitats lectores. El taller esdevé un espai per descobrir, experimentar i crear a través de la lectura, amb dues sessions setmanals. A més, visitem la biblioteca del poble, ampliant l’experiència lectora i coneixent els recursos disponibles a la nostra comunitat.

Aquest taller el fa na Tonia, la tutora de 2n cicle d’Infantil i apassionada de la literatura infantil.

Què treballem?

A través de llibres, contes i materials i activitats diverses, els infants:

  • Comparteixen les seves experiències lectores i el gaudi per la lectura, participant en comunitats lectores a nivell escolar.
  • Escolten i llegeixen textos literaris, establint relacions amb altres manifestacions artístiques i culturals i interpretant-los de manera progressivament autònoma.
  • Produeixen textos individuals i col·lectius, adaptats a la seva etapa, complementant-los amb altres llenguatges artístics i exercitant la seva creativitat.
  • Expressen i comuniquen les seves idees, desenvolupant la capacitat de narrar, explicar i compartir processos i creacions amb els companys.

Com treballem al taller?

  • Lectura guiada i exploració literària: els infants descobreixen històries i llibres, reflexionen sobre els continguts i estableixen connexions amb altres llenguatges artístics.
  • Producció creativa: elaboren textos escrits o audiovisuals, individuals o col·lectius, adaptant models i afegint elements personals i creatius.
  • Visites a la biblioteca del poble: els alumnes coneixen els recursos de la biblioteca, aprenen a buscar informació i participen en activitats lectores fora de l’escola.
  • Compartició i comunicació: presenten els seus treballs, expliquen el procés i valoren les seves experiències i les dels altres.

Per què és important el taller?

El taller de biblioteca contribueix al desenvolupament de competències clau del currículum, com ara:

  • Gaudi i comprensió de la lectura.
  • Creativitat literària i expressió escrita.
  • Treball cooperatiu i participació en comunitats lectores.
  • Capacitat de relacionar textos amb altres llenguatges i manifestacions culturals.
  • Coneixement i ús de recursos de la biblioteca.
  • Desenvolupament de la comunicació i la reflexió sobre processos i creacions.

Tot açò, en un entorn motivador que converteix l’aprenentatge en una experiència significativa i enriquidora per a l’alumnat.