A l’escola feim un taller de biblioteca adreçat a l’alumnat d’Infantil i Primària, amb l’objectiu d’acostar-los al gaudi de la lectura, fomentar la creativitat literària i potenciar la participació en comunitats lectores. El taller esdevé un espai per descobrir, experimentar i crear a través de la lectura, amb dues sessions setmanals. A més, visitem la biblioteca del poble, ampliant l’experiència lectora i coneixent els recursos disponibles a la nostra comunitat.
Aquest taller el fa na Tonia, la tutora de 2n cicle d’Infantil i apassionada de la literatura infantil.
Què treballem?
A través de llibres, contes i materials i activitats diverses, els infants:
- Comparteixen les seves experiències lectores i el gaudi per la lectura, participant en comunitats lectores a nivell escolar.
- Escolten i llegeixen textos literaris, establint relacions amb altres manifestacions artístiques i culturals i interpretant-los de manera progressivament autònoma.
- Produeixen textos individuals i col·lectius, adaptats a la seva etapa, complementant-los amb altres llenguatges artístics i exercitant la seva creativitat.
- Expressen i comuniquen les seves idees, desenvolupant la capacitat de narrar, explicar i compartir processos i creacions amb els companys.
Com treballem al taller?
- Lectura guiada i exploració literària: els infants descobreixen històries i llibres, reflexionen sobre els continguts i estableixen connexions amb altres llenguatges artístics.
- Producció creativa: elaboren textos escrits o audiovisuals, individuals o col·lectius, adaptant models i afegint elements personals i creatius.
- Visites a la biblioteca del poble: els alumnes coneixen els recursos de la biblioteca, aprenen a buscar informació i participen en activitats lectores fora de l’escola.
- Compartició i comunicació: presenten els seus treballs, expliquen el procés i valoren les seves experiències i les dels altres.
Per què és important el taller?
El taller de biblioteca contribueix al desenvolupament de competències clau del currículum, com ara:
- Gaudi i comprensió de la lectura.
- Creativitat literària i expressió escrita.
- Treball cooperatiu i participació en comunitats lectores.
- Capacitat de relacionar textos amb altres llenguatges i manifestacions culturals.
- Coneixement i ús de recursos de la biblioteca.
- Desenvolupament de la comunicació i la reflexió sobre processos i creacions.
Tot açò, en un entorn motivador que converteix l’aprenentatge en una experiència significativa i enriquidora per a l’alumnat.

