Ciències

A l’escola feim un taller de ciències adreçat a l’alumnat d’Infantil i Primària, amb l’objectiu d’acostar-los al món natural i als fenòmens científics, fomentar la curiositat i el raonament científic i potenciar l’observació i l’experimentació. El taller esdevé un espai per descobrir, investigar i experimentar, amb dues sessions setmanals. Inclou activitats com treballar a l’hort i realitzar experiments guiats. A més, el centre està adherit al Projecte Ecoambiental, que dona sentit a moltes activitats que es realitzen en aquest taller.

Les encarregades de portar a terme aquest taller són na Roser (tutora de 2n cicle de Primària i mestra d’anglès) i na Lena (tutora de 3r cicle de Primària i mestra d’anglès d’Infantil). Les dues són les impulsores de l’hort!

Què treballem?

A través de l’observació, la manipulació i l’experimentació, els infants:

  • Plantegen hipòtesis i realitzen experiments, utilitzant diferents tècniques i instruments de manera segura.
  • Proposen respostes a preguntes científiques, comparant informació i resultats amb les prediccions inicials.
  • Mostren respecte i cura pel medi natural, les plantes, els animals i l’entorn, identificant l’impacte de les accions humanes.
  • Comuniquen els resultats de les seves recerques, de manera oral o gràfica, explicant els passos seguits i utilitzant llenguatge científic adaptat a la seva edat.

Com treballem al taller?

  • Observació i experimentació guiada: els infants observen fenòmens naturals, planten i cuiden l’hort, i realitzen experiments senzills per entendre els processos.
  • Recerca i anàlisi: comparen els resultats amb les hipòtesis inicials i proposen possibles explicacions basades en l’evidència.
  • Projectes pràctics i presentacions: registren els resultats de manera clara i presenten les seves investigacions a la classe, utilitzant formats adaptats a cada nivell.

Per què és important el taller?

El taller de ciències contribueix al desenvolupament de competències clau del currículum, com ara:

  • Curiositat i pensament científic.
  • Capacitat d’observar, experimentar i analitzar fenòmens naturals.
  • Respecte pel medi natural i responsabilitat ambiental.
  • Treball cooperatiu i presa de decisions en projectes pràctics.
  • Capacitat de comunicar processos i resultats científics.

Tot això en un entorn motivador que converteix l’aprenentatge en una experiència significativa, que combina descobriment, experimentació i cura del nostre entorn.