A l’escola feim un taller de robòtica intercicle adreçat a l’alumnat d’Infantil i Primària amb l’objectiu d’apropar-los al pensament computacional, la resolució de problemes i el treball cooperatiu d’una manera lúdic-pràctica. La robòtica esdevé un espai on descobrir, experimentar i crear, fent dues sessions a la setmana.
N’Aina, mestra d’Educació Física, i n’Aroa, mestra de Pedagogia Terapèutica, són les amigues dels robots i les encarregades de programar activitats sobre pensament computacional.
Què treballem?
A través de materials manipulatius, robots educatius i eines digitals, els infants:
- Exploren i experimenten amb seqüències, ordres i moviments, construint les bases del pensament computacional.
- Resolen reptes i problemes senzills, pensant com dividir una tasca en passos i provant diferents solucions.
- Construeixen prototips, models i petites creacions que donen resposta a un repte plantejat.
- Utilitzen eines i materials de manera segura, aprenent a treballar amb cura i responsabilitat.
- Presenten el seu procés i el producte final oralment o de forma gràfica, explicant què han fet i com ho han resolt.
- Treballen en equip, aprenent a cooperar, escoltar i prendre decisions conjuntes.
Com treballem al taller?
- Activitats manipulatives i guiades: els infants descobreixen la programació a través de jocs de seqüències, robots senzills i propostes que els ajuden a pensar pas a pas.
- Propostes de possibles solucions, provant diferents prototips i utilitzant eines tecnològiques de manera més o menys autònoma.
- Plantejament i disseny de projectes: identificant necessitats, planificant, establint criteris per avaluar el seu treball i comunicant el resultat final de manera estructurada.
Per què és important la robòtica?
La robòtica ajuda els infants a desenvolupar competències clau del currículum, com ara:
- Pensament crític i resolució de problemes
- Creativitat i iniciativa
- Treball cooperatiu
- Competència digital
- Capacitat d’explicar i justificar processos
Tot çò, en un entorn motivador que converteix l’aprenentatge en una experiència significativa.

