Trets d’identitat

Escola d’educació viva i activa:  una escola on l’acció “d’aprendre” va lligada a l’acció de “viure” i la vida a l’escola ha d’estar vinculada amb tot allò que ens fa vibrar com a éssers humans amb curiositat de conèixer i explorar el món natural i social en què vivim.

Una mirada holística cap a l’infant: la nostra visió d’infant és la d’un ésser amb drets propis que cal respectar, amb una infància llarga que mereix ser viscuda amb tota plenitud. Veiem l’infant ple de capacitats, que demana temps per apoderar-se del món, confiança per fer podent-se equivocar.

El benestar de l’infant com a finalitat de l’educació: L’infant ha de sentir-se bé a l’escola perquè només així serà capaç d’obrir-se al món. Sentir-se bé suposa sentir-se segur, protegit, estimat i valorat. Significa sentir-se reconegut en un espai agradable on es puguin establir vincles afectius significatius i on s’ofereixin reptes importants que permetin créixer.

L’escola com a comunitat: Entenem l’escola com a lloc de trobada i d’intercanvi. A l’escola pren rellevància la dimensió social de l’individu on es fa possible “l’estar i el fer junts”. Les famílies han de tenir-hi un paper rellevant i s’han de sentir part de la comunitat.

Acompanyament respectuós de l’infant: Entenem el rol de l’adult com a acompanyant del procés de desenvolupament de l’infant.Una mirada respectuosa vers l’infant suposa saber no anticipar-se, escoltar de manera activa, reconèixer i estar a prop sense envair. 

Una escola lligada a la natura i l’entorn: L’escola necessita obrir-se a l’exterior per no aïllar-se i enriquir-se de les possibilitats que ofereix el seu entorn. Pensam amb una escola respectuosa i sostenible amb el medi, lligada a la natura i a la terra.

Diversitat i inclusió: Entenem que tots els infants són diferents i valoram la diversitat com un fet enriquidor. Cada infant ha de poder desenvolupar el seu potencial dins una col·lectivitat que reconeix cada una de les identitats.

L’escola dels cent llenguatges: Volem una escola on hi tenguin cabuda tots els llenguatges dels infants. Una escola on hi sigui present la cultura amb totes les seves dimensions: perquè és en les arts on trobam conceptes tan complexes com la bellesa, la sensibilitat, la justícia, l’amor, la diversitat…