SORTIDES.

Itineraris: 1- Orient. 2- Pas de s’Estaló 3- Salt des Freu. 4- Comassema. 5- Pas Escaleta. 6- Castell d’Alaró.

1-Orient.

Descripció: Conèixerem de manera divertida els trets més característics i curiosistats del llogaret més emblamàtic de la Serra de Tramuntana.

Duració : 2 hores

Destinataris : totes etapes educatives

Distància: 1 Km

Recursos: Conte d’Orient i Joc de descoberta

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és image.png
Tram amb escales per accedir a Orient de dalt , carretera que separa i divideix els dos subnuclis del llogaret.

2- Pas de s’ Estaló.

Descripció: Visitarem el Bosc de Cals Reis i coneixerem els èssers vius que l’habiten , els oficis de muntanya i les llegendes d’aquest bosc màgic.

Duració : Mínim 3 hores

Destinataris : totes etapes educatives. Recomanada per Ed. Infantil i Primària.

Distància: 3 Km

Continguts: flora ( claus dicotòmiques), fauna, paisatge, orientació, oficis de muntanya, conte de l’ Alzina Gran. ( trobareu a l’apartat de Material didàctic i recursos ).

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és image.png
Camí sense gaire dificultat amb un poc de pendent al tram final.

3-Salt des Freu.

Descripció:Al Freu, racó insòlit a Mallorca, hi pot haver aigua gran part de l’hivern. L’acció geològica de l’aigua és ben evident, fins i tot alguns salts d’aigua de gran bellesa. Just devora el torrent queden les runes d’un molí d’aigua emprat per moldre farina i una petita presa. Des d’aquí el camí continua pel fons de la Vall on trobam fonts de mina, antics safareigs, camps de conreu i ramats d’ovelles; fins que arribam a Son Perot devora la carretera per tornar a Orient.

Duració: 4 hores mínim .

Destinataris: A partir de 6 anys

Distància:5 a 7 km en funció dels continguts a treballar. L’itinerari del Freu comença i acaba a Orient. És un itinerari d’anada i tornada pel mateix camí.

Continguts:flora (claus dicotòmiques), fauna, paisatge, orientació, geografia, toponímia, oficis antics (carboners i calciners), plagues, estudi del bosc, cicle de l’aigua, usos energètics, etc. 

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és image.png
Hi ha uns tres km de baixada pedragosa, a banda cal tenir en compte que el torrent pot dur aigua per tant cal dur calçat adequat.

4-Comassema

Descripció: Es trobam davant d´una de les possessions més ben conservades de la Serra, en ella es poden treballar i conèixer tant els elements aquitectònics propis, història ,i el sistema social i de producció.

Duració: 3 hores mínim.

Destinataris:A partir de 6 anys.

Distància :5 km aproximadament.

Continguts:f lora (claus dicotòmiques), fauna, paisatge, orientació, geografia, toponímia, oficis antics , cicle de l’aigua, història, tafona, dependències d’una possessió gran, època talaiòtica, etc.

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és image.png
Camí asfaltat amb un mínim pendent ascedent .

5-Pas de s, Escaleta

Descripció:camí que travessa un oliverar, actualment abandonat, però que encara conserva nombroses mostres de l’enginyeria popular fonamentada amb la col·locació de la pedra en sec com: els marges, síquies, la canalització entre murs del llit del torrent, una font de mina,…

Duració:3 hores mínim.

Destinataris:A partir de 1r de Primària.

Distància:2 Km

Continguts:flora (claus dicotòmiques ), fauna, paisatge, orientació, geografia, toponímia, oficis antics (carboneig), conte de l’Alzina Gran, banyarriquer, estudi del bosc, cicle de l’aigua, procés de carstificació, etc

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és image.png
Hi ha l’opció de començar l’itinerari just passat l’hotel Hermitage. S’ha d’avisar la companyia d’autocar que us deixi a la recta just passat l’hotel.

6-Castell d´Alaró

Descripció :El Castell d’Alaró es troba al cim del puig d’Alaró. És un dels tres castells roquers de Mallorca que servien de defensa i protecció als habitants dels voltants. La seva situació estratègica,ens permet gaudir d´unes vistes panoràmiques de gran part de l, illa.

Duració: 4 hores mínim.

Destinataris:A partir de 3r de Primària.

Distància: des d’Orient fins a Orient 6 km. Des de Son Bernadàs fins a Son Bernadàs 2,4 km.

Continguts: Flora ( claus dicotòmiques ), fauna, paisatge, carboneig, orientació, geografia, toponímia, plagues, estudi del bosc,cicle de l’aigua, història, estructures arquitectòniques del Castell, etc.

Camí amb un desnivell pronunciat no recomanable per persones amb dificultats de mobilitat.

Abans de la sortida

  • S’estableix la comunicació entre el centre educatiu i el Camp d’Aprenentatge, per programar la sortida entre ambdues parts tenint en compte la justificació i contextualització de la proposta didàctica perquè estigui integrada en el currículum i la programació del grup sol·licitant.
  • Durant l’elaboració de la justificació i contextualització de la proposta didàctica, concretarem el treball previ a fer abans de venir al camp d’aprenentatge.
  • Finalment, pocs dies abans de venir, es concretarà el lloc i hora d’arribada, el nombre d’alumnes aproximat i el nombre de docents acompanyants.

Durant la sortida

  • Vos donarem la benvinguda i recollirem la documentació necessària per a l’estada.
  • Farem la presentació de l’activitat contextualitzant la feina prèvia i s’establirà el punt d’inici de l’estada al camp d’aprenentatge.
  • Iniciarem les activitats acordades.

Després de la sortida

  • És el moment de mobilitzar els aprenentatges adquirits elaborant un producte final que estarem encantats de rebre’n un retorn.
  • També és el moment d’avaluar conjuntament el treball realitzat a partir de diferents visions.

Per part de l’equip docent del centre:

  • Es valora l’alumnat i l’estada al camp d’aprenentatge.

Per part de l’alumnat:

  • Valora la sortida al camp d’aprenentatge.

Per part de l’equip docent del Camp d’Aprenentatge

  • Valora la sortida per permetre la millora de les visites al camp d’aprenentatge.