Itineraris: 1- Orient. 2- Pas de s’Estaló 3- Salt des Freu. 4- Comassema. 5- Pas Escaleta. 6- Castell d’Alaró.

1-Orient.
Descripció: Conèixerem de manera divertida els trets més característics i curiosistats del llogaret més emblamàtic de la Serra de Tramuntana.
Duració : 2 hores
Destinataris : totes etapes educatives
Distància: 1 Km
Recursos: Conte d’Orient i Joc de descoberta


2- Pas de s’ Estaló.
Descripció: Visitarem el Bosc de Cals Reis i coneixerem els èssers vius que l’habiten , els oficis de muntanya i les llegendes d’aquest bosc màgic.
Duració : Mínim 3 hores
Destinataris : totes etapes educatives. Recomanada per Ed. Infantil i Primària.
Distància: 3 Km
Continguts: flora ( claus dicotòmiques), fauna, paisatge, orientació, oficis de muntanya, conte de l’ Alzina Gran. ( trobareu a l’apartat de Material didàctic i recursos ).


3-Salt des Freu.
Descripció:Al Freu, racó insòlit a Mallorca, hi pot haver aigua gran part de l’hivern. L’acció geològica de l’aigua és ben evident, fins i tot alguns salts d’aigua de gran bellesa. Just devora el torrent queden les runes d’un molí d’aigua emprat per moldre farina i una petita presa. Des d’aquí el camí continua pel fons de la Vall on trobam fonts de mina, antics safareigs, camps de conreu i ramats d’ovelles; fins que arribam a Son Perot devora la carretera per tornar a Orient.
Duració: 4 hores mínim .
Destinataris: A partir de 6 anys
Distància:5 a 7 km en funció dels continguts a treballar. L’itinerari del Freu comença i acaba a Orient. És un itinerari d’anada i tornada pel mateix camí.
Continguts:flora (claus dicotòmiques), fauna, paisatge, orientació, geografia, toponímia, oficis antics (carboners i calciners), plagues, estudi del bosc, cicle de l’aigua, usos energètics, etc.


4-Comassema
Descripció: Es trobam davant d´una de les possessions més ben conservades de la Serra, en ella es poden treballar i conèixer tant els elements aquitectònics propis, història ,i el sistema social i de producció.
Duració: 3 hores mínim.
Destinataris:A partir de 6 anys.
Distància :5 km aproximadament.
Continguts:f lora (claus dicotòmiques), fauna, paisatge, orientació, geografia, toponímia, oficis antics , cicle de l’aigua, història, tafona, dependències d’una possessió gran, època talaiòtica, etc.


5-Pas de s, Escaleta
Descripció:camí que travessa un oliverar, actualment abandonat, però que encara conserva nombroses mostres de l’enginyeria popular fonamentada amb la col·locació de la pedra en sec com: els marges, síquies, la canalització entre murs del llit del torrent, una font de mina,…
Duració:3 hores mínim.
Destinataris:A partir de 1r de Primària.
Distància:2 Km
Continguts:flora (claus dicotòmiques ), fauna, paisatge, orientació, geografia, toponímia, oficis antics (carboneig), conte de l’Alzina Gran, banyarriquer, estudi del bosc, cicle de l’aigua, procés de carstificació, etc


6-Castell d´Alaró
Descripció :El Castell d’Alaró es troba al cim del puig d’Alaró. És un dels tres castells roquers de Mallorca que servien de defensa i protecció als habitants dels voltants. La seva situació estratègica,ens permet gaudir d´unes vistes panoràmiques de gran part de l, illa.
Duració: 4 hores mínim.
Destinataris:A partir de 3r de Primària.
Distància: des d’Orient fins a Orient 6 km. Des de Son Bernadàs fins a Son Bernadàs 2,4 km.
Continguts: Flora ( claus dicotòmiques ), fauna, paisatge, carboneig, orientació, geografia, toponímia, plagues, estudi del bosc,cicle de l’aigua, història, estructures arquitectòniques del Castell, etc.

Abans de la sortida
- S’estableix la comunicació entre el centre educatiu i el Camp d’Aprenentatge, per programar la sortida entre ambdues parts tenint en compte la justificació i contextualització de la proposta didàctica perquè estigui integrada en el currículum i la programació del grup sol·licitant.
- Durant l’elaboració de la justificació i contextualització de la proposta didàctica, concretarem el treball previ a fer abans de venir al camp d’aprenentatge.
- Finalment, pocs dies abans de venir, es concretarà el lloc i hora d’arribada, el nombre d’alumnes aproximat i el nombre de docents acompanyants.
Durant la sortida
- Vos donarem la benvinguda i recollirem la documentació necessària per a l’estada.
- Farem la presentació de l’activitat contextualitzant la feina prèvia i s’establirà el punt d’inici de l’estada al camp d’aprenentatge.
- Iniciarem les activitats acordades.
Després de la sortida
- És el moment de mobilitzar els aprenentatges adquirits elaborant un producte final que estarem encantats de rebre’n un retorn.
- També és el moment d’avaluar conjuntament el treball realitzat a partir de diferents visions.
Per part de l’equip docent del centre:
- Es valora l’alumnat i l’estada al camp d’aprenentatge.
Per part de l’alumnat:
- Valora la sortida al camp d’aprenentatge.
Per part de l’equip docent del Camp d’Aprenentatge
- Valora la sortida per permetre la millora de les visites al camp d’aprenentatge.

