Consell Escolar/Consejo Escolar

És el màxim òrgan de representació i participació dels diferents sectors que formen la comunitat educativa.

COMPONENTS:

-La directora del centre com a presidenta.

-La cap d’estudis.

-Un regidor de l’Ajuntament d’Eivissa.

-5 representants del Claustre de Professorat.

-5 representants de famílies, un dels quals actua en nom de l’Associació de Famílies (AFA).

-La secretària del centre com a secretària del consell, amb veu i sense vot.

El Consell Escolar es renova per meitat cada dos anys, desenvolupant un procés d’elecció per triar la representació del professorat i les famílies (excepte la representació de l’AFA que està designada per la mateixa associació).

FUNCIONS:

-Aprovar i avaluar aquells documents que els hi correspongui sense perjudici de les competències del Claustre de professorat.

-Participar del procés de selecció de la direcció, així com estar informat del nomenament i/o cessament dels membres de l’equip directiu.

-Decidir sobre l’admissió d’alumnat segons es determine a la legislació corresponent.

-Conèixer la resolució de conflictes disciplinaris i vetllar perquè s’atenguin a la normativa vigent.

-Proposar mesures i iniciatives que afavoreixin la convivència al centre, la igualtat i la resolució pacífica de conflictes.

-Fixar les directrius per a la col·laboració amb altres entitats i organismes oficials.

-Analitzar i valorar el funcionament general del centre, el seguiment evolutiu de l’alumnat, i el resultat de les avaluacions internes i/o externes en que participi el centre.

-Elaborar propostes i informes sobre el funcionament del centre a la millora de la qualitat.

-Qualsevol altra atribució que vingui de l’Administració educativa.

FUNCIONAMENT:

-Es reuneix com a mínim una vegada per trimestre convocat per la presidenta o per sol·licitud d’un terç dels seus membres.

-Les reunions es desenvolupen seguint els punts assenyalats a l’ordre del dia de la convocatòria.

-La reunió es pot dur a terme amb la presència de la presidenta i secretària (o persones substitutes) i amb quòrum (la meitat dels membres presents).

-Els acords es poden adoptar per majoria simplle (més vots a favor que en contra) a excepció dels següents casos: aprovació del pressupost (majoria absoluta), aprovació del Projecte Educatiu de Centre, revocació i nomenament de direcció, canvi en la denominació del centre, inici del procés de modificació de la jornada (que necessita dos terços).

En cas de vot en contra o abstenció, les persones que ho han manifestat quedaran exempts de responsabilitat.

La directora és la persona que té la competència per executar els acords presos.

-De cada reunió s’ha d’aixecar l’acta corresponent.

Es el máximo órgano de representación y participación de los diferentes sectores que forman la comunidad educativa.

COMPONENTES:

-La directora del centro como presidenta.

-La jefa de estudios.

-Un regidor del Ayuntamiento de Eivissa.

-5 representantes del Claustro de Profesorado.

-5 representantes de familias, uno de los cuáles es designado por la Asociación de Familias (AFA).

-La secretaria del centro como secretaria del consejo, con voz y sin voto.

El Consejo Escolar se renueva por mitades cada dos años, desarrollando un proceso de elección para elegir la representación del profesorado y las familias (excepto la representación de la AFA que se designa de manera directa por la propia asociación)

FUNCIONES:

-Aprobar y evaluar aquellos documentos que les corresponda sin perjuicio de las competencias del Claustro del profesorado.

-Participar en el proceso de selección de la dirección, así como estar informado del nombramiento y/o cese de los miembros del equipo directivo.

-Decidir sobre la admisión del alumnado según se determine a la legislación corerspondiente.

-Conocer la resolución de conflictos disciplinarios y velar porque se atengan a la normativa vigente.

-Proponer medidas e iniciativas que favorezcan la convivencia en el centro, la igualdad y la resolución pacífica de conflictos.

-Fijar las directrices para la colaboración con otras entidades y organismos oficiales.

-Analizar y valorar el funcionamiento general del centro, el seguimiento evolutivo del alumnado y el resultado de las evaluaciones internas y/o externas en que participe el centro.

-Elaborar propuestas e informes sobre el funcionamiento del centro en la mejora de la calidad.

-Cualquier otra atribución que venga designada por parte de la Administración educativa.

FUNCIONAMIENTO:

-Se reúne como mínimo una vez por trimestre convocado por la presidenta o por solicitud de un tercio de sus miembros.

-Las reuniones se desarrolan siguiendo los puntos señalados en el orden del día de la convocatoria.

-La reunión se puede llevar a cabo con la presencia de la presidenta y secretaria (o personas substitutas) y habiendo cuorum (la mitad de los miembros presentes).

-Los acuerdos se pueden adoptar por mayoría simple (más votos a favor que en contra) con excepción de los siguientes casos: aprobación del presupuesto (mayoría absoluta), aprobación del Proyecto Educativo del Centro, revocación y nombramiento de dirección, cambio en la denominación del centro, inicio del proceso de modificación de la jornada (que necesita dos tercios).

En caso de voto en contra o abstención, las personas que lo han manifestado quedarán exemtas de responsabilidad.

La directora es la persona que tiene la competencia para ejecutar los acuerdos.

-De cada reunión se tiene que levantar el acta correspondiente.