Trets d’dentitat

Trets d’dentitat

  • Trets d’identitat.

Som i volem ser una escola inclusiva on hi caben tots els infants del nostre entorn sense excepcions. I una escola que respecta el ritme de creixement i d’aprenentatge de tots els alumnes. Així mateix, volem basar la nostra acció pedagògica en les evidències científiques provinents del camp de la neurociència respecte al funcionament del cervell dels infants, fent que els aprenentatges siguin un procés motivador, il·lusionant i durador, fets que en definitiva provocaran uns millors resultats, però que també permetran que el nostre alumnat estigui millor preparat per la vida en societat.  

Per això, com a centre focalitzem cap al desenvolupament dels següents trets d’identitat:  

  • El principi d’inclusió educativa impregna totes les decisions i actuacions que es prenen al nostre centre, tant a nivell pedagògic com organitzatiu. Aquest principi garanteix la igualtat d’oportunitats de tot l’alumnat, el respecte per les diferències i el rebuig de qualsevol tipus de discriminació. 
  • Una educació integral mitjançant el desenvolupament del judici moral i ètic, de tal manera que possibiliti en l’alumnat, qualsevol que sigui la seva procedència, el respecte mutu, la comprensió recíproca, la solidaritat, la cooperació i la integració col·lectiva, la resolució dels conflictes, les pràctiques restauratives, l’adopció d’actituds de diàleg, l’empatia, i una conducta coherent amb els principis de la interculturalitat (respecte a la dignitat de tota persona i al dret de viure els seus valors culturals) dins i fora de l’escola.
  • La formació de la identitat personal de l’alumnat, tenint en compte les capacitats cognitives, socials, motores, creatives i artístiques, tot dotant-los dels coneixements, habilitats i actituds necessaris per a configurar una imatge gratificant de sí mateix i dels altres i que els permetin continuar el seu aprenentatge amb èxit en posteriors etapes educatives, tant en aspectes humanístics com tècnics.
  • El respecte amb la identitat cultural de l’alumnat, tot promovent la realització d’experiències enriquidores i favorables del procés de socialització, a fi de prevenir i evitar les actituds de rebuig,  intolerància i relacions discriminatòries.
  • La coeducació com a mitjà d’eliminar la discriminació i els rols androcèntrics establerts en la societat. Una educació equilibrada que compensi els dèficits que es presentin en funció del sexe per aconseguir que es desenvolupin en el marc d’igualtat.
  • El respecte per totes les creences, amb un esperit plural, evitant accions de propaganda política, religiosa o consumista El centre es defineix com aconfessional i respectuós amb la diversitat, i treballa per fomentar entre l’alumnat el respecte envers totes les ideologies i creences.
  • Llengua d’aprenentatge: Tal i com marca la normativa vigent i com es desenvolupa en el nostre Projecte Lingüístic de Centre, els aspectes a destacar són els que a continuació s’enumeren:
    • La llengua pròpia de les Illes Balears, el català, com a llengua vehicular del centre.
    • Un respecte, promoció i ensenyament de la modalitat pròpia del català de l’illa d’Eivissa.
    • Unes actuacions educatives aniran encaminat a assegurar que l’alumnat domini i valori com un enriquiment personal el coneixement per igual de les dues llengües pròpies de les Illes Balears , català i castellà, en finalitzar l’Educació Primària.
    • Una llengua d’ensenyament amb prioritat per l’eivissenc, per tal de compensar el desconeixement d’aquest dins del context del nostre alumnat.
    • La promoció de la participació de tota la comunitat educativa en activitats que fomentin l’ús de la llengua catalana i la integració a la cultura pròpia de les Illes Balears.
    • Un priorització en l’aprenentatge d’una primera llengua estrangera, incidint sobre la importància de l’aprenentatge de llengües i de tots els factors positius que aquest engloba. 

Adjunts