En el marc de les nostres classes d’anglès, recentment vam realitzar una activitat d’aprenentatge innovadora i divertida: un scaperoom sobre els fenòmens atmosfèrics.
L’objectiu d’aquesta activitat va ser consolidar i reforçar el vocabulari treballat durant les últimes setmanes, tot utilitzant l’anglès de manera pràctica i interactiva.
Durant l’scaperoom, els alumnes van haver de resoldre una sèrie de reptes i enigmes relacionats amb els diferents fenòmens atmosfèrics, com ara tempestes, tornados, pluja, vent i més, tot utilitzant el vocabulari i les estructures gramaticals apreses a classe. Aquesta activitat els va permetre practicar la comprensió i l’expressió oral en anglès en un context de col·laboració, treball en equip i resolució de problemes.
L’ús d’aquesta metodologia lúdica va permetre als alumnes connectar els coneixements científics sobre el clima amb l’ús de l’anglès en un ambient més distès i motivador. A més, va ser una oportunitat perquè els estudiants demostressin la seva capacitat per pensar de manera crítica i creativa, mentre es divertien resolent els enigmes.
Amb activitats com aquesta, no només treballem les competències lingüístiques en anglès, sinó que també fomentem habilitats de treball en equip, comunicació i resolució de situacions d’estrès de manera positiva.
Estem molt contents de veure com els nostres alumnes s’involucren activament en el seu procés d’aprenentatge, i estem segurs que aquesta activitat serà recordada com una de les més emocionants de l’any!