Explorant la matèria i l’energia a través de l’experimentació

A l’aula de 3r i 4t, hem començat una nova aventura científica: descobrir la matèria i l’energia amb les mans, els ulls i la curiositat ben desperta! Durant aquestes setmanes, ens convertirem en autèntics científics i científiques, observant i experimentant per entendre com es comporta la matèria i com es transformen els materials al nostre voltant.

Vam començar amb una pluja d’idees per esbrinar què sabem sobre la matèria i, sobretot, quins experiments ens agradaria fer. I ja hem posat fil a l’agulla!

🔬 Canvia o no canvia? Hem investigat com reaccionen diferents materials quan els exposem a la calor. Hem comparat què passa quan escalfem aigua, xocolata i plastilina. Alguns canvis són reversibles, com el gel que es fon i es torna a congelar, mentre que d’altres, com el pa torrat, ja no poden tornar enrere!

💨 La màgia de l’aigua Hem observat l’aigua en tots els seus estats: sòlid, líquid i gasós, i hem après sobre l’evaporació, la fusió i la solidificació. Gràcies al gel, hem vist com l’aigua es transforma i com aquestes transformacions poden ser reversibles o irreversibles.

🧊 Aïllants i conductors També hem posat a prova diferents materials per descobrir quins conserven millor el fred. Amb paper d’alumini, cotó i paper de diari, hem après què significa ser un bon aïllant i com podem aplicar aquest coneixement al nostre dia a dia.

Aquest viatge tot just comença, i encara ens esperen molts més experiments per entendre millor el món que ens envolta. Us animem a preguntar als vostres fills i filles sobre les seves descobertes… i qui sap? Potser fins i tot us sorprenen amb algun experiment a casa!

Seguirem compartint els nostres aprenentatges. La ciència és fascinant, i l’aprenem millor quan la vivim!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>