8 M

Des de Feminisme a l’escola ens animaren a participar de les accions conjuntes que enguany s’han organitzat per commemorar el 8 M.

Per fer-ho, ens convidaren a treballar professorat, alumnat o famílies, el tema de sensibilització i promoció de la figura de la dona des de l’empodarament femení. Hem participat de la proposta VOLEM, confeccionant un vídeo que formés part del vídeo global.

Per arribar al punt de poder gestionar aquest producte final i altres que ens han ajudat a treballar de manera profunda la temàtica que ens ocupa hem treballat a partir de la següent proposta derivada del Programa Educació de la nostra entitat que podeu consultar a l’apartat de “mirada violeta” de la nostra web.

Al nostre blog (www.iescanbalo.blogspot.com) podeu veure altres productes finals, activitats i dinàmiques treballades.

 

OBJECTIUS

CONTINGUTS

ACTIVITATS / TASQUES

PRODUCTES FINALS

AVALUACIÓ

AULA FUSTERET

  • Entendre el significat dels dies internacionals en general i del dia de la Dona en particular

  • Cercar informació sobre la història d’aquest dia.

  • Sensibilitzar cap a la idea de la necessitat d’igualtat entre dones i homes.

  • Conèixer els drets de la dona

  • Elaborar material pel dia 8 M : mural, VIDEO “activitat VOLEM

  • Dia de la Dona

  • La igualtat d’oportunitats

  • Visibilització de la dona

  • Recerca de INFO sobres els temes a tractar en relació a dona, drets de la dona i moviments socials pro dona.

  • Elaboració presentacions digitals

  • Videofòrum :

  • Preparació de les presentacions orals

  • – Elaboració de frases per les camisetes, vídeo i pancarta

  • Recerques / investigacions sobre la història del dia 8M

  • Elaborar tota la informació extreta en forma de document word o presentació digital (activitat que també es treballar a àmbit de comunicació)

  • Disseny i elaboració de màscara pel vídeo, camisetes i pancartes.

  • Camisetes

  • Màscares

  • Dossier videofòrum

  • Pancarta

  • Rubrica

AULA PJ

  • Entendre el significat dels dies internacionals en general i del dia de la Dona en particular

  • Cercar informació sobre la història d’aquest dia.

  • Sensibilitzar cap a la idea de la necessitat d’igualtat entre dones i homes.

  • Conèixer els drets de la dona

  • Dia de la Dona

  • La igualtat d’oportunitats

  • – Visibilització de la dona

  • Recerca de INFO sobres els temes a tractar en relació a dona, drets de la dona i moviments socials pro dona.

  • Camisetes

 

AULA MUSSOL

  • Entendre el significat dels dies internacionals en general i del dia de la Dona en particular

  • Cercar informació sobre la història d’aquest dia.

  • Sensibilitzar cap a la idea de la necessitat d’igualtat entre dones i homes.

  • Conèixer els drets de la dona

  • Sensibilització personal de la dona treballadora de proximitat.

  • Desenvolupar l’expressió lingüística.

  • Fomentar la creativitat en la creació d’un producte final.

  • Promocionar l’ús responsable dels programes informàtics.

  • Dia de la Dona

  • La igualtat d’oportunitats

– Visibilització de la dona

  • Recerca de INFO sobres els temes a tractar en relació a dona, drets de la dona i moviments socials pro dona.

  • Elaboració presentacions digitals

  • Videofòrum :

  • Preparació de les presentacions orals

  • Elaboració de frases per les camisetes, vídeo i pancarta

  • Recerques / investigacions sobre la història del dia 8M

  • Elaborar tota la informació extreta en forma de document word o presentació digital (activitat que també es treballar a àmbit de comunicació)

  • Disseny i elaboració de màscara pel vídeo, camisetes i pancartes.

  • Camisetes

  • Dossier del vídeo forum

  • Imatge / collatge amb núvol de paraules

  • Rubrica

  • Observació de participació, interès, sensibilitat.

  • Correcció de l’expressió lingüística.

  •  

AULES PINARET

  • Promoure i afavorir la resolució pacífica dels conflictes i la igualtat de gènere, rebutjar la violència, els prejudicis de qualsevol tipus i els comportaments sexistes.

  • Donar a conèixer dones que han contribuït en la ciència de les darreres dècades.

  • Posar en valor el paper social i acadèmic de la dona a diferents indrets geogràfic a Espanya i Mesoamèrica.

  • Donar a conèixer el moment històric en que la

va poder exercir el dret al sufragi universal.

  • Donar a conèixer dones defensores dels drets dins l’àmbit de l’ecofeminisme i la seva tasca.

  • Igualtat entre dones i homes.

  • No discriminació per qüestió de gènere.

  • Respecte

  • Dia de la dona

  • Defensa dels dret humans i dels processos d’apoderament de les dones

  • Visualització: “Figuras Ocultas”

  • Treball relacionat amb la pel·lícula

  • Recerca d’informació de dones de ciència.

  • Recerca informació concepte “Sostre de vidre”

  • Posada en comú de la informació.

  • Projecció de la pel·lícula:” Clara Campoamor, la mujer olvidada”

  • Visualització power point sobre : “Dones activistes defensores dels drets de les dones”

  • Visualització de cinc videos on les activistes es presenten i expliquen les seves experiències.

  • Videoforum

  • Lapbook

  • Disseny i estampació d’una camiseta

  • Presentació gràfica sobre cartolines sobre la lluita de les cinc activistes que mostra la seva lluita a diferents països de latinoamèrica.

  • Realització del videofórum: Clara Campoamor.

  • Pluja d’idees

  • Debat

  • Rúbrica

AULES FPB

  • Promoure i afavorir la resolució pacífica dels conflictes i la igualtat de gènere, rebutjar la violència, els prejudicis de qualsevol tipus i els comportaments sexistes.

  • Donar a conèixer dones que han passat a la història per la seva aportació a la ciència.

  • Dia de la dona

  • Igualtat d’oportunitats entre homes i dones

  • No discriminació per raons de sexe i gèrene i raça

  • Projecció de la pel·lícula: “Figuras ocultas”

  • Biografies de dones científiques

  • Videoforum

  • Debats

  • Estampació camisetes

  • Murals

  • Rúbrica

Això just és el començament d‘un gran repte que tenim per davant

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>