La importància del vincle
22/06/20
Els models de vincle afectiu que estableixen els nadons amb les seves figures d’aferrament, en general les seves mares, determinaran en gran mesura el tipus de relacions que aquests podran establir amb la resta de persones amb qui tindran vincles i relacions en el futur.
John… Llegeix més»
“VAYA RABIETA”
04/06/20
Vaya rabieta és un conte il·lustrat sobre les rabietes infantils des del punt de vista de l’infant que les manifesta.
Aquest llibre és de gran ajuda per tal que el nin sigui capaç d’identificar que està enfadat desmesuradament i el que provoca aquesta emoció.
A partir de… Llegeix més»
Abecedari inclusiu
27/05/20
La professional Laura López Veny, de l’Equip d’Atenció Primerenca d’Eivissa i Formentera, ha creat un abecedari inclusiu per sensibilitzar, acostar i conscienciar sobre la importància de la INCLUSIÓ educativa i social.
Aquest document s’ha publicat amb la col·laboració de l’associació APIES.
Recurs: “Quaderns de desenvolupament emocional en família”.
20/05/20
Volem compartir uns quaderns de desenvolupament emocional en família. Són recursos interactius, específics per alumnat amb TGC (Trastorn Greu de Conducta), però que, alhora, també poden sortir-se beneficitas tots els infants.
Esperam que us sigui profitós.
2n cicle d’Educació Infantil:
https://www.aulapt.org/wp-content/uploads/2020/05/Cuaderno-ConZENtrate-Educaci%C3%B3n-Infantil.pdf
1r cicle d’Educació Primària:
https://www.aulapt.org/wp-content/uploads/2020/05/Cuaderno-ConZENtrate-1%C2%BA-ciclo.pdf
2n cicle d’Educació… Llegeix més»
Indefensió apresa
12/05/20Parlar d’indefensió apresa –learned helpnessness– és parlar de Martín Seligman. De fet, va ser el propi Seligman el que va encunyar aquest terme per a explicar un comportament passiu, tant d’éssers humans com d’animals, que es veuen en la tessitura de no poder fer res o de no poder canviar una determinada situació. En aquest article tenim la intenció de parlar sobre la indefenció apresa, però centrant-nos en l’àmbit educatiu i en relació a un arxiconegut vídeo que il·lustra a la perfecció aquest terme. M’acompanyes?… Llegeix més»
Resum: “Comunicació No Violenta”
05/05/20
La Comunicació No Violenta –d’ara en endavant CNV-, va ser desenvolupada per Marshall Rosenberg, psicòleg i mediador que va estudiar la relació de la violència amb l’ús d’un llenguatge ple de judicis i avaluacions. Afirma que la causa última de la violència està en la… Llegeix més»
“Mommy”
04/05/20Síntesi de la pel·lícula “Moomy”. Descobrirem aquesta història de la mà de Steve, el fill problemàtic i adolescent; Diane, la seva mare, i Kyla, la veïnada que decideix involucrar-se en aquesta família i ajudar-los. Al llarg de la pel·lícula aparentement molt emocional, es tractaran temes reals que afecten avui en dia a una part dels adolescents i al seu entorn, com són el trastorn por dèficit d’atenció i hiperactivitat, l’agressivitat i les conductes antisocials, les relacions tòxiques amb els progenitors, l’aparició d’altres trastorns i les relacions amb les institucions psicològiques o psiquiàtriques.… Llegeix més»
Benestar de la infància i l’adolescència durant l’estat d’alarma
04/05/20Quan parlem de criança positiva, ens referim a comportaments de les persones referents adultes que garanteixen el benestar dels nens i nenes. És a dir, promouen el desenvolupament de les seves capacitats sense violència, resolent els conflictes de manera positiva, se’ls proporciona el reconeixement i l’orientació necessària, però també s’estableixen límits al seu comportament, tot això per a possibilitar el seu ple desenvolupament. L’educació i cura dels nens i nenes és un treball continu que pot resultar complex. Per aquest motiu, les famílies a vegades necessiten suport i orientació ja que han d’estar permanentment involucrades en el procés de formació dels seus fills i filles, i formar significa educar acompanyant.
https://www.bienestaryproteccioninfantil.es/noticia.asp?cod=1055&page=1&seci=4