Consell Escolar

Configuració del calendari electoral.

 Cescolar

 Resultats de les eleccions al Consell Escolar

Representats d’alumnes:

  •  Teresa
  • Emanuel

Representats de Professors:

  • Odette
  • Gabriel
  • Ann-Lia
  • Mª Elena
  • David

 Felicitacions als elegits !!!

 Calendari 

  • 22 d’octubre a les 14h Reunió de la Junta Electoral si ha reclamacions als censos per resoldre dites reclamacions. En cas de no haver-hi es desconvoca.

  • 23 d’octubre publicació dels cens definitius.

  • 31 d’octubre finalització de termini per presentar candidatures.

  • 5 de novembre a les 14h Reunió de la Junta Electoral per a la proclamació provisional de candidatures, sorteig dels membres de les meses electorals.

  • 7 de novembre Publicació i comunicació de les candidatures provisionals i dels resultats dels sorteig de les meses electorals.

  • 9 de novembre fi del termini de reclamacions de candidatures provisionals.

  • 13 de novembre a les 14h Reunió de la Junta Electoral si ha reclamacions a les candidatures, per resoldre les reclamacions. En cas de no haver-hi es desconvoca.

  • 14 de novembre Publicació de les candidatures definitives i inici de la campanya electoral.

  • 21 de novembre Eleccions de l’alumnat

  • 26 de novembre Eleccions de pares i mares

  • 28 de novembre a les 14h Reunió de la Junta Electoral per a la proclamació de candidats/es electes.

 

Definició i competències del consell escolar

1. El consell escolar del centre és l’òrgan de participació dels diferent sectors de la comunitat educativa en el funcionament i govern del centre.

2. El consell escolar tendrà les competències següents:

a) Establir les directrius i realitzar propostes per a l’elaboració del projecte educatiu de centre, aprovar-lo i avaluar-ne el compliment, com també determinar els procediments necessaris per a la revisió, sense perjudici de les competències atribuïdes al claustre per aquest reglament en relació a la planificació i l’organització docent.

b) Aprovar el reglament d’organització i funcionament, el projecte lingüístic, i altres projectes que en el seu moment determini la Conselleria d’Educació i Cultura, com a documents integrats dins del projecte educatiu de centre, avaluar-ne el compliment i fixar els mecanismes de revisió.

c) Aprovar i avaluar la programació general del centre que, amb caràcter anual, elabori l’equip directiu, i respectar, en tot cas, els aspectes docents que són competència del claustre, com també aprovar la memòria anual de final de curs on se’n reculli l’avaluació.

d) Elaborar les directrius per a la programació i el desenvolupament de les activitats complementàries i extraescolars i, si escau, menjador i transport o qualsevol altre servei que s’ofereixi a l’alumnat, aprovar-les i avaluar-les.

e) Aprovar el projecte de pressupost del centre, fer-ne el seguiment i aprovar-ne la liquidació.

f) Conèixer les propostes del programa de direcció dels candidats al càrrec, que inclouran com a mínim els elements referits a l’article 31.3 d’aquest reglament, i elegir el director del centre.

g) Proposar la revocació de nomenament del director, en els termes previstos en l’article 35 d’aquest reglament.

h) Aprovar la creació de comissions i òrgans de coordinació del centre, i assignar-los competències, sense perjudici dels ja existents.

i) Concretar el calendari i l’horari escolar del centre, conforme a l’Ordre de la Conselleria d’Educació i Cultura que els regula.

j) Decidir sobre l’admissió d’alumnes amb subjecció al que s’ha establert en la normativa vigent.

k) Resoldre els conflictes i imposar les correccions amb finalitat pedagògica que corresponguin a aquelles conductes de l’alumnat que perjudiquin greument la convivència en el centre, d’acord amb el reglament d’organització i funcionament i les normes que regulen els drets i deures de l’alumnat.

l) Analitzar, valorar i revisar les normes de convivència del centre, a fi de detectar-ne les deficiències i millorar els resultats educatius de la seva aplicació.

m) Analitzar i valorar l’evolució del rendiment escolar, i elaborar-ne un informe per incloure’l a la memòria anual.

n) Establir els criteris sobre la participació de l’institut en activitats culturals, esportives i recreatives, i en aquelles accions assistencials en les quals el centre pugui prestar la seva col·laboració.

o) Fixar les directrius per a la col·laboració amb altres centres, entitats i organismes, amb finalitats culturals, educatives i socials.

p) Fixar els criteris i establir línies d’actuació en les relacions de l’institut amb les institucions de l’entorn i els centres de treball.

q) Promoure l’optimització de l’ús de les instal·lacions i el material escolar, i la seva renovació, com també vetllar-ne per la conservació.

r) Analitzar i valorar l’eficàcia en la gestió dels recursos.

s) Analitzar i valorar el funcionament general del centre, com també els resultats de l’avaluació que en realitzi l’Administració educativa o qualsevol informe relatiu al funcionament d’aquest.

t) Qualsevol altra competència que li sigui atribuïda per disposició de la Conselleria d’Educació i Cultura.

 

Composició del consell escolar en l’IES CAN BALO

http://www.caib.es/sites/serveidecomunitateducativa/ca/renovacia_dels_consells_escolars_2018-19/

  • Director/a del centre,
  • Cap d’estudis
  • Secretari/a
  • 5 docents, representats del Claustre
  • 2 alumnes.
  • 2 Representat legal d’alumnes .
  • 1 regidor/a o representat de l’Ajuntament..