Racó de les pells de taronja

Joana Piris Llufriu i Joana Pons Capella

Per poder muntar el racó de les pells de taronja, les famílies van aportar pells seques que després vam triturar a l’aula.
En el racó de les pells de taronja, de les dues aules de 4 anys, oferim als infants diferents materials per tal de convidar-los a tocar, a experimentar diferents sensacions, a jugar simbòlicament, a olorar, compartir aprenentatges posant paraules a les accions pròpies o de les companyes i companys…


Els sentits ens permeten rebre informació constant de tot allò que ens envolta. Segons Bartolomé et. al. (1993) la utilització dels sentits influirà directament sobre els processos cognitius dels infants. La informació s’emmagatzema, organitza i pot ser utilitzada en el moment que sigui oportú. Vivim en un món de sons, olors, imatges…, aprofitam l’aula per fer feina amb l’experimentació i fer ús dels sentits perquè els infants siguin més partícips i tenguin més eines per a la comprensió i expressió de tot el que senten i perceben.
Aprofitant les taronges, hem presentat altres activitats per continuar treballant amb els sentits: capsa de tocar, fem suc de taronja, bodegó de taronges…