Amb la instal·lació de la part superior del crani del rorqual a la treginada del museu, aquesta setmana hem viscut un moment important en la vida recent de l’institut. La intervenció marca l’inici de la fase final d’un projecte pedagògic i patrimonial que s’ha desenvolupat durant els darrers tres cursos, amb la participació directa i indirecta de nombrós alumnat.
Les feines de muntatge i fixació estructural van a càrrec de l’empresa Tot Inox, dirigida per Xavier Sintes. Per reconèixer l’esforç dels estudiants que han col·laborat directament en les tasques prèvies de preparació, dimarts es va organitzar un petit acte perquè poguessin presenciar en directe l’elevació de la peça. El moment en què es va veure com el crani romania suspès en haver retirat la bastida va ser el més emotiu de la trobada, ja que s’hi començava a visualitzar el fruit esperat de tants de mesos de feina.
Properament es continuarà amb la suspensió de la resta de l’esquelet fins a completar el muntatge d’aquesta peça històrica de 114 anys, una fita que serà la culminació d’un projecte de centre possible gràcies a la dedicació de l’alumnat i al suport econòmic de la Fundació ASMAR-Andrés Seguí Mercadal.


