En aquest vídeo, no entrarem en els detalls de com funciona el Google Forms que és prou intuïtiu, sinó en els detalls de com configurar l’eina d’enquestes per a que funcioni com una eina d’examinació.
Com de costum, als meus tutorials fem tot el circuit. Cream el test, veiem com el fa l’alumne, el corregim i el tornam a l’alumne, veient totes les pantalles i mails que això genera en tot el procés. Esper que us sigui profitós.
Al final del vídeo, us parlo de l’eina de “Retalls” de Windows que us pot ser útil si heu de fer examens de matemàtiques, quimica, socials, biologia, … o qualsevol cosa que necessiti equacions, formules, dibuixos o similars.
Aprèn a organitzar una activitat de treball cooperatiu, projecte o treball en grup amb les eines que ofereix el Classroom.
Esper que aquests tutorials t’ajudin a crear un nou tipus de tasca pel teu alumnat.
Probablement tasques mes socials, capaces de rompre virtualment l’aïllament social al que estem sotmesos en aquest moment.
No son necessaris coneixements previs, però conèixer el Meet pot ajudar al llarg d’aquest tipus de tasques.
Els alumnes ja s’han organitzat i estàn fent feina . Què has de fer tu?
Donar suport i fer un seguiment de la seva tasca. T’ensenyarem com.
Esperar que produeixin un viíeo amb la presentació final del que han fet i avaluar-lo. T’ensenyarem com ho faràs, però …
També t’ensenyarem com han de fer-ho els alumnes. Amb ScreenCastify poden enregistrar un vídeo de la seva pantalla mentre presenten la tasca per Meet. El resultat es pot presentar on-line directament en el classroom. Avui veuràs com es fa.
Ya aprenderás luego, Haz un MEET YA. En 1 minuto, estarás hablando con tus alumnos.
Entra al meet. Pon un nombre. Copia el enlace en el classroom, whatsapp o lo que quieras y a esperar a los alumnos. HAZLO YA! 🙂
Y si necesitas escribir algo para compartirlo en directo usa una pizarra on-line como ésta: https://awwapp.com/ o anota fàcilmente los PDFs con FoxIt PDF Reader.
-
Afegir alumnes quan saps l’email del centre
-
Afegir alumnes quan has de cercar l’email del centre al panell d’adminstració
-
Afegir alumnes amb codi d’inscripció.
Nota: et mostr els dos costats. Com ho veu el professorat i com ho veu l’alumne/a.
Aquí aprendràs a:
– Crear una nova tasca.
– Penjar material de referència (apunts) relatius a la tasca.
– Penjar un document de plantilla perquè l’alumnat faci la tasca.
Aprendràs a:
-
Crear una tasca que duri un període concret de temps.
-
A corregir aquesta tasca i donar-li retroalimentació
-
Veuràs com funciona la relació entre el que fa el professor i el que veu l’alumne.
-
Comprendràs com treballar amb la data límit de classroom, ja que mai és obligatòria i la tasca mai es tanca del tot.
-
Veuràs diferents maneres de fer trampes als exàmens i com evitar-les.
-
Veuràs com funciona el sistema de control de versions de Google Docs.
-
Finalment veuràs totes les notificacions que se generen tant per a alumnes com per a professors, cosa que t’ajudarà a fer un ús racional del sistema.
És un vídeo una mica mes llarg que els altres. Però crec que et valdrà si estàs introduint-te al classroom aquests dies.
En aquest video aprendràs a afegir equacions matemàtiques a quassevol de les eines Google. Forms, Docs, Draw, etc.
Emprarem l’eina externa: https://www.codecogs.com/latex/eqneditor.php
Crearem una equació la convertirem fàcilment en imatge i la penjarem al Google Form.
Aprendrem a trobar les opcions per habilitar i deshabilitar les notificacions al mail de tots els esdeveniments que genera el classroom.
Veurem on se troba la opció que permet configurar les notificacions classe per classe. Pots voler rebre notificacions de Matemàtiques i no de Llengua, per exemple.
Aquest primer vídeo es per fonamentar les idees noves que anirem treballant al següent.
-
Aprèn a trobar les eines Chat i Meet i distingir-les
-
Aprèn a instal·lar les apps Chat i Meet al mòbil
-
Crea un xat de prova i mira de parlar amb qualqú.
-
Descobreix la importància de la planificació.
Ara sí que veuràs el funcionament d’un xat entre 3 persones amb tots els detalls i possibilitats.
Després del xat de l’altre tutorial en el que varem acabar convidant tothom a una reunio de videoconferència, ara toca la trobada cara a cara. En aquest vídeo aprendràs:
-
La diferència entre una reunió i una presentació.
-
Quines coses poden fer els alumnes.
-
Quines coses pots fer tu.
-
Trucs útils com saber enregistrar la sessió o saber trobar l’enllaç per convidar alumnes a la reunió enviant-ho per mail o aferrant-ho al classroom.
-
Tots els detalls interessants que et poden fer falta si no has tocat mai un ordinador i vols iniciar-te en les videoconferències.
Anima’t a fer videoconferències i, si el vídeo et resulta útil, millor que millor.
Aquest vídeo tracta de resoldre aquest dubte. Presentant el que es veu a la pantalla d’un mòbil quan algú entra a un xat o a una teleconferència.
No és el dispositiu ideal, però la veritat és que resulta prou funcionall
Per usuaris avançats he preparat la guia en PDF de com configurar correctament el Google Forms perquè sigui útil per fer examens.
Un vídeo tutorial PAS a PAS està en preparació pensant que us podrà fer falta durant la propera setmana preparar examens en aquest format.
Novetat – 21/03/20 – Hi ha també 3 videos nous a la secció de l’alumnat que son dignes de veure si vols saber com ha de fer l’alumnat per pujar les tasques des de dispositius mòbils.
-
Crea un curs
-
Afegeix material
-
Afegeix tasques
-
Afegeix alumnes
-
Avalua
(1min 30 seg.)
Aprendràs una forma més fàcil de pujar diversos documents al Moodle.
Podràs pujar documents de text, imatges, carpetes i arxius comprimits.
Aprendràs a preparar el contingut perquè sigui vist per l’alumnat quan tu desitgis.
Et facilitarà la preparació de les sessions.
Aquí aprendràs a moure els elements del Moodle fins que quedi el curs com tu vols. I només en 40 seg.
-
Automatrícula
-
Matrícula amb clau
-
Matrícula manual
En aquest darrer video del “Curs ràpid de Moodle” veuràs en 2 min 40 seg.:
-
Com pugen les tasques els alumnes al Moodle
-
Com pots corregir fàcilment les tasques que t’enviin en PDF
-
On està el “botó” que permet bloquejar les trameses, o donar pròrrogues als alumnes endarrerits.
Amb aquesta extensió el Meet permet fer un mosaic amb tots els participants del Meet.
De vegades te va bé una pissarra per compartir idees on-line.
Més idees a la web de IBSTEAM
http://ibsteam.caib.es/2020/03/16/pissares-blanques-on-line/