COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUES | CRITERIS D’AVALUACIÓ | 1r ESO | 2n ESO |
1. Comprendre i interpretar el sentit general i els detalls més rellevants de textos expressats de manera clara i en la llengua estàndard, cercant fonts fiables i fent ús d’estratègies com la inferència de significats, per respondre a necessitats comunicatives concretes. | 1.1. Interpretar i analitzar el sentit global i la informació específica i explícita de textosorals, escrits i multimodals breus i senzills sobre temes freqüents i quotidians, derellevància personal i pròxims a l’experiència dels alumnes, propis dels àmbits de lesrelacions interpersonals, de l’aprenentatge, dels mitjans de comunicació i de la ficcióexpressats de manera clara i en la llengua estàndard a través de diversos suports. | X | X |
1.2. Seleccionar, organitzar i aplicar de forma guiada les estratègies i coneixementsmés adequats en situacions comunicatives quotidianes per comprendre el sentitgeneral, la informació essencial i els detalls més rellevants dels textos; interpretarelements no verbals; i buscar i seleccionar informació. | X | X | |
2. Produir textos originals, d’extensió mitjana, senzills i amb una organització clara, usant estratègies com ara la planificació, la compensació o autoreparació,per expressar de manera creativa, adequada i coherent missatges rellevants i respondre a propòsits comunicatius concrets. | 2.1. Expressar oralment textos breus, senzills, estructurats, comprensibles i adequats ala situació comunicativa sobre assumptes quotidians i freqüents, de rellevància per alsalumnes, amb la finalitat de descriure, narrar i informar sobre temes concrets, endiferents suports, utilitzant de forma guiada recursos verbals i no verbals, així comestratègies de planificació i control de la producció. | X | X |
2.2. Organitzar i redactar textos breus i comprensibles amb claredat, coherència,cohesió i adequació a la situació comunicativa proposada, seguint pautes establertes, através d’eines analògiques i digitals, sobre assumptes quotidians i freqüents derellevància per als alumnes i pròxims a la seva experiència. | X | X | |
2.3. Seleccionar, organitzar i aplicar de forma guiada coneixements i estratègies perplanificar, produir i revisar textos comprensibles, coherents i adequats a les intencionscomunicatives, a les característiques contextuals i a la tipologia textual, usant ambajuda els recursos físics o digitals més adequats en funció de la tasca i les necessitatsde cada moment, tenint en compte la persona a qui va dirigit el text. | X | ||
3. Interactuar amb altres persones amb creixent autonomia, usant estratègies de cooperació i emprant recursos analògics i digitals, per respondre a propòsitscomunicatius concrets en intercanvis respectuosos amb les normes de cortesia. | 3.1. Planificar i participar en situacions interactives breus i senzilles sobre temesquotidians, de rellevància personal i pròxims a l’experiència dels alumnes, a través dediversos suports basant-se en recursos com ara la repetició, el ritme pausat o elllenguatge no verbal, i mostrant empatia i respecte per la cortesia lingüística il’etiqueta digital, així com per les diferents necessitats, idees, inquietuds, iniciativesi motivacions dels interlocutors. | X | |
3.2. Seleccionar, organitzar i utilitzar, de forma guiada i en entorns pròxims, estratègiesadequades per iniciar, mantenir i acabar la comunicació, prendre i cedir la paraula,sol·licitar i formular aclariments i explicacions. | X | ||
4. Mediar en situacions quotidianes entre diferents llengües, usant estratègies iconeixements senzills orientats a explicar conceptes o simplificar missatges, pertransmetre informació de manera eficaç, clara i responsable. | 4.1. Inferir i explicar textos, conceptes i comunicacions breus i senzilles en situacions enles quals atendre la diversitat, mostrant respecte i empatia pels interlocutors i per lesllengües emprades, i interès per participar en la solució de problemesd’intercomprensió i d’enteniment en el seu entorn pròxim, basant-se en diversosrecursos i suports. | X | |
4.2. Aplicar, de forma guiada, estratègies que ajudin a crear ponts i facilitin lacomprensió i producció d’informació i la comunicació, adequades a les intencionscomunicatives, usant recursos i suports físics o digitals en funció de les necessitats decada moment. | X | ||
5. Ampliar i usar els repertoris lingüístics personals entre diferents llengües, reflexionant de manera crítica sobre el seu funcionament i prenent consciència de les estratègies i coneixements propis, per millorar la resposta a necessitats comunicatives concretes. | 5.1. Comparar i contrastar les semblances i diferències entre diferents llengüesreflexionant de manera progressivament autònoma sobre el seu funcionament. | X | |
5.2. Utilitzar i diferenciar els coneixements i estratègies de millora de la capacitat decomunicar i d’aprendre la llengua estrangera amb el reforç d’altres participants i desuports analògics i digitals. | X | ||
5.3. Identificar i registrar, seguint models, els progressos i dificultats d’aprenentatge dela llengua estrangera, seleccionant de forma guiada les estratègies més eficaces persuperar aquestes dificultats i progressar en el seu aprenentatge, realitzant activitatsd’autoavaluació i coavaluació, com les propostes en el Portfoli Europeu de les Llengües(PEL) o en un diari d’aprenentatge, fent aquests progressos i dificultats explícits icompartint-los. | X | X | |
6. Valorar críticament i adequar-se a la diversitat lingüística, cultural i artística a partir de la llengua estrangera, identificant i compartint les semblances i lesdiferències entre llengües i cultures, per actuar de manera empàtica i respectuosaen situacions interculturals. | 6.1. Actuar de manera empàtica i respectuosa en situacions interculturals construintvincles entre les diferents llengües i cultures i rebutjant qualsevol tipus dediscriminació, prejudici i estereotip en contextos comunicatius quotidians. | X | |
6.2. Acceptar i adequar-se a la diversitat lingüística, cultural i artística pròpia de païsoson es parla la llengua estrangera com a font d’enriquiment personal, mostrant interèsper compartir elements culturals i lingüístics que fomentin la sostenibilitat i lademocràcia. | X | ||
6.3. Aplicar, de forma guiada, estratègies per explicar i apreciar la diversitat lingüística,cultural i artística, atenent valors ecosocials i democràtics i respectant els principis dejustícia, equitat i igualtat. | X |
COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUES | CRITERIS D’AVALUACIÓ | 3r d’ESO | 4t d’ESO |
1. Comprendre i interpretar el sentit general i els detalls més rellevants de textos expressats de manera clara i en la llengua estàndard, buscant fonts fiables i fent ús d’estratègies com la inferència de significats, per respondre a necessitats comunicatives concretes. | 1.1. Extreure i analitzar el sentit global i les idees principals, i seleccionar informació pertinent de textos orals, escrits i multimodals sobre temes quotidians, de rellevància personal o d’interès públic pròxims a la seva experiència expressats de manera clara ien la llengua estàndard a través de diversos suports. | X | |
1.2. Interpretar i valorar el contingut i els trets discursius de textos progressivament més complexos propis dels àmbits de les relacions interpersonals, dels mitjans de comunicació social i de l’aprenentatge, així com de textos literaris adequats al nivell de maduresa dels alumnes. | X | ||
1.3. Seleccionar, organitzar i aplicar les estratègies i coneixements més adequats en cada situació comunicativa per comprendre el sentit general, la informació essencial i els detalls més rellevants dels textos; inferir significats i interpretar elements no verbals; i cercar, seleccionar i gestionar informació veraç | X | ||
2. Produir textos originals, d’extensió mitjana, senzills i amb una organitzacióclara, usant estratègies com ara la planificació, la compensació o autoreparació,per expressar de manera creativa, adequada i coherent missatges rellevants irespondre a propòsits comunicatius concrets. | 2.1. Expressar oralment textos senzills, estructurats, comprensibles, coherents i adequats a la situació comunicativa sobre assumptes quotidians, de rellevància personal o d’interès públic pròxim a l’experiència dels alumnes, amb la finalitat de descriure, narrar, argumentar i informar, en diferents suports, utilitzant recursos verbals i no verbals, així com estratègies de planificació, control, compensació i cooperació. | X | X |
2.2. Redactar i difondre textos d’extensió mitjana amb acceptable claredat, coherència, cohesió, correcció i adequació a la situació comunicativa proposada, a la tipologia textual i a les eines analògiques i digitals utilitzades sobre assumptes quotidians, de rellevància personal o d’interès públic pròxims a la seva experiència, respectant lapropietat intel·lectual i evitant el plagi. | X | X | |
2.3. Seleccionar, organitzar i aplicar coneixements i estratègies per planificar, produir, revisar i cooperar en l’elaboració de textos coherents, cohesionats i adequats a les intencions comunicatives, les característiques contextuals, els aspectes socioculturals i la tipologia textual, usant els recursos físics o digitals més adequats en funció de la tasca i de les necessitats de l’interlocutor potencial a qui es dirigeix el text. | X | X | |
3. Interactuar amb altres persones amb creixent autonomia, usant estratègies de cooperació i emprant recursos analògics i digitals, per respondre a propòsits comunicatius concrets en intercanvis respectuosos amb les normes de cortesia. | 3.1. Planificar, participar i col·laborar activament, a través de diversos suports, en situacions interactives sobre temes quotidians, de rellevància personal o d’interès públic pròxims a l’experiència dels alumnes, tot mostrant iniciativa, empatia i respecte per la cortesia lingüística i l’etiqueta digital, així com per les diferents necessitats, idees, inquietuds, iniciatives i motivacions de les i els interlocutors. | X | |
3.2. Seleccionar, organitzar i utilitzar estratègies adequades per iniciar, mantenir i acabar la comunicació, prendre i cedir la paraula, sol·licitar i formular aclariments i explicacions, reformular, comparar i contrastar, resumir, col·laborar, debatre, resoldre problemes i gestionar situacions compromeses. | X | ||
4. Mediar en situacions quotidianes entre diferents llengües, usant estratègies i coneixements senzills orientats a explicar conceptes o simplificar missatges, per transmetre informació de manera eficaç, clara i responsable. | 4.1. Inferir i explicar textos, conceptes i comunicacions breus i senzilles en situacions en les quals atendre la diversitat, mostrant respecte i empatia per les i els interlocutors i per les llengües emprades, i participant en la solució de problemes d’intercomprensió id’enteniment en el seu entorn, basant-se en diversos recursos i suports. | X | |
4.2. Aplicar estratègies que ajudin a crear ponts, facilitin la comunicació i serveixin per explicar i simplificar textos, conceptes i missatges, i que siguin adequades a les intencions comunicatives, les característiques contextuals i la tipologia textual, usant recursos i suports físics o digitals en funció de les necessitats de cada moment. | X | ||
5. Ampliar i usar els repertoris lingüístics personals entre diferents llengües, reflexionant de manera crítica sobre el seu funcionament i prenent consciència deles estratègies i coneixements propis, per millorar la resposta a necessitatscomunicatives concretes. | 5.1. Comparar i argumentar les semblances i diferències entre diferents llengüesreflexionant de manera progressivament autònoma sobre el seu funcionament. | X | |
5.2. Utilitzar de manera creativa estratègies i coneixements de millora de la capacitat de comunicar i d’aprendre la llengua estrangera amb suport d’altres participants i de suports analògics i digitals. | X | ||
5.3. Registrar i analitzar els progressos i dificultats d’aprenentatge de la llengua estrangera seleccionant les estratègies més eficaces per superar aquestes dificultats i consolidar l’aprenentatge, realitzant activitats de planificació del propi aprenentatge, autoavaluació i coavaluació, com les propostes en el Portfoli Europeu de les Llengües(PEL) o en un diari d’aprenentatge, fent aquests progressos i dificultats explícits i compartint-los. | X | ||
6. Valorar críticament i adequar-se a la diversitat lingüística, cultural i artística apartir de la llengua estrangera, identificant i compartint les semblances i les diferències entre llengües i cultures, per actuar de manera empàtica i respectuosa en situacions interculturals. | 6.1. Actuar de manera adequada, empàtica i respectuosa en situacions interculturals construint vincles entre les diferents llengües i cultures, rebutjant qualsevol tipus de discriminació, prejudici i estereotip en contextos comunicatius quotidians i proposant vies de solució a aquells factors socioculturals que dificultin la comunicació. | X | |
6.2. Valorar críticament en relació amb els drets humans i adequar-se a la diversitat lingüística, cultural i artística pròpia de països on es parla la llengua estrangera, afavorint el desenvolupament d’una cultura compartida i una ciutadania compromesa amb la sostenibilitat i els valors democràtics. | X | X | |
6.3. Aplicar estratègies per defensar i apreciar la diversitat lingüística, cultural i artística tot atenent a valors ecosocials i democràtics i respectant els principis de justícia, equitat i igualtat. | X |
COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUES | CRITERIS D’AVALUACIÓ | 1r Batx |
1. Comprendre i interpretar les idees principals i les línies argumentals bàsiques de textos expressats en la llengua estàndard, buscant fonts fiables i fent ús d’estratègies d’inferència i comprovació de significats, per respondre a les necessitats comunicatives plantejades. | 1.1. Extreure i analitzar les idees principals, la informació rellevant i les implicacions generals de textos de certa longitud, ben organitzats i de certa complexitat, orals, escrits i multimodals, sobre temes de rellevància personal o d’interès públic, tant concrets com abstractes, expressats de manera clara i en la llengua estàndard, fins i tot en entorns moderadament sorollosos, a través de diversos suports. | X |
1.2. Interpretar i valorar de manera crítica el contingut, la intenció i els trets discursius de textos de certa longitud i complexitat, amb especial èmfasi en els textos acadèmics i dels mitjans de comunicació, així com de textos de ficció, sobre temes generals o més específics, de rellevància personal o d’interès públic. | X | |
1.3. Seleccionar, organitzar i aplicar les estratègies i coneixements adequats per comprendre la informació global i específica, i distingir la intenció i les opinions, tant implícites com explícites (sempre que estiguin clarament senyalitzades), dels textos; inferir significats i interpretar elements no verbals; i buscar, seleccionar i contrastar informació. | X | |
2. Produir textos originals, de creixent extensió, clars, ben organitzats i detallats, usant estratègies com ara la planificació, la síntesi, la compensació o l’autocorrecció, per expressar idees i arguments de manera creativa, adequada i coherent, d’acord amb propòsits comunicatius concrets. | 2.1. Expressar oralment amb suficient fluïdesa i correcció textos clars, coherents, ben organitzats, adequats a la situació comunicativa i en diferents registres sobre assumptes de rellevància personal o d’interès públic coneguts per l’alumne, amb la finalitat de descriure, narrar,argumentar i informar, en diferents suports, utilitzant recursos verbals i no verbals, així com estratègies de planificació, control, compensació i cooperació. | X |
2.2. Redactar i difondre textos detallats de certa extensió i complexitat i d’estructura clara, adequats a la situació comunicativa, a la tipologia textual i a les eines analògiques i digitals utilitzades, evitant errors que dificultin o impedeixin la comprensió, reformulant i organitzant de manera coherent informació i idees de diverses fonts i justificant les pròpies opinions, sobre assumptes de rellevància personal o d’interèspúblic coneguts per l’alumne, fent un ús ètic del llenguatge, respectant la propietat intel·lectual i evitant el plagi. | X | |
2.3. Seleccionar, organitzar i aplicar coneixements i estratègies de planificació, producció, revisió i cooperació, per compondre textos d’estructura clara i adequats a les intencions comunicatives, les característiques contextuals, els aspectes socioculturals i la tipologia textual, usant els recursos físics o digitals més adequats enfunció de la tasca i dels interlocutors reals o potencials. | X | |
3. Interactuar activament amb altres persones, amb suficient fluïdesa i precisió i amb espontaneïtat, usant estratègies de cooperació i emprant recursos analògics i digitals, per respondre a propòsits comunicatius en intercanvis respectuosos amb les normes de cortesia. | 3.1. Planificar, participar i col·laborar de forma assertiva i activa, a través de diversos suports, en situacions interactives sobre temes de rellevància personal o d’interès públic coneguts per l’alumne, mostrant iniciativa, empatia i respecte per la cortesia lingüística i l’etiqueta digital, així com per les diferents necessitats, idees, inquietuds, iniciatives i motivacions dels interlocutors, i oferint explicacions, arguments i comentaris. | X |
3.2. Seleccionar, organitzar i utilitzar, de manera flexible i en diferents entorns, estratègies adequades per iniciar, mantenir i acabar la comunicació, prendre i cedir la paraula, sol·licitar i formular aclariments i explicacions, reformular, comparar i contrastar, resumir, col·laborar, debatre, resoldre problemes i gestionar situacions compromeses. | X | |
4. Intervenir entre diferents llengües o varietats, o entre les modalitats o registres d’una mateixa llengua, usant estratègies i coneixements eficaços orientats a explicar conceptes i opinions o simplificar missatges, per transmetre informació de manera eficaç, clara i responsable, i crear una atmósfera positiva que faciliti lacomunicació. | 4.1. Interpretar i explicar textos, conceptes i comunicacions en situacions en les quals atendre la diversitat, mostrant respecte i estima pels interlocutors i per les llengües, varietats o registres emprats, i participant en la solució de problemes freqüents d’intercomprensió i d’enteniment, a partir de diversos recursos i suports. | X |
4.2. Aplicar estratègies que ajudin a crear ponts, facilitin la comunicació i serveixin per explicar i simplificar textos, conceptes i missatges, i que siguin adequades a les intencions comunicatives, les característiques contextuals, els aspectes socioculturals i la tipologia textual, usant recursos i suports físics o digitals en funció de la tasca i el coneixement previ dels interlocutors. | X | |
5. Ampliar i usar els repertoris lingüístics personals entre diferents llengües i varietats, reflexionant de manera crítica sobre el seu funcionament i fent explícits i compartint les estratègies i els coneixements propis, per millorar la resposta a les seves necessitats comunicatives. | 5.1. Comparar i argumentar les similituds i diferències entre diferents llengües reflexionant sobre el seu funcionament i establint relacions entre elles. | X |
5.2. Utilitzar amb iniciativa i de manera creativa estratègies i coneixements de millora de la capacitat de comunicar i d’aprendre la llengua estrangera amb suport d’altres participants i de suports analògics i digitals. | X | |
5.3. Registrar i reflexionar sobre els progressos i dificultats d’aprenentatge de la llengua estrangera, seleccionant les estratègies més adequades i eficaces per superar aquestes dificultats i consolidar l’aprenentatge, realitzant activitats de planificació del propi aprenentatge, autoavaluació i coavaluació, com les propostes en el Portafolis Europeu de les Llengües (PEL) o en un diari d’aprenentatge, fent aquests progressos i dificultats explícits i compartint-los. | X | |
6. Valorar críticament i adequar-se a la diversitat lingüística, cultural i artística a partir de la llengua estrangera, reflexionant i compartint les semblances i les diferències entre llengües i cultures, per actuar de manera empàtica, respectuosa i eficaç, i fomentar la comprensió mútua en situacions interculturals. | 6.1. Actuar de manera adequada, empàtica i respectuosa en situacions interculturals construint vincles entre les diferents llengües i cultures, analitzant i rebutjant qualsevol tipus de discriminació, prejudici i estereotip, i solucionant aquells factors socioculturals que dificultin la comunicació. | X |
6.2. Valorar críticament la diversitat lingüística, cultural i artística pròpia de països on es parla la llengua estrangera tenint en compte els drets humans i adequar-se a ella, afavorint el desenvolupament d’una cultura compartida i una ciutadania compromesa amb la sostenibilitat i els valors democràtics. | X | |
6.3. Aplicar estratègies per defensar i apreciar la diversitat lingüística, cultural i artística, atenent a valors ecosocials i democràtics, i respectant els principis de justícia, equitat i igualtat. | X |
COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUES | CRITERIS D’AVALUACIÓ | 2n Batx |
1. Comprendre i interpretar les idees principals i les línies argumentals bàsiques de textos expressats en la llengua estàndard, buscant fonts fiables i fent ús d’estratègies d’inferència i comprovació de significats, per respondre a les necessitats comunicatives plantejades. | 1.1. Extreure i analitzar les idees principals, la informació detallada i les implicacions generals de textos de certa longitud, ben organitzats i complexos, orals, escrits i multimodals, tant en registre formal com informal, sobre temes de rellevància personal o d’interès públic, tant concrets com abstractes, expressats de manera clara i en la llengua estàndard o en varietats freqüents, fins i tot en entorns moderadament sorollosos, a través de diversos suports. | X |
1.2. Interpretar i valorar de manera crítica el contingut, la intenció, els trets discursius i certs matisos, com la ironia o l’ús estètic de la llengua, de textos de certa longitud i complexitat, amb especial èmfasi en els textos acadèmics i dels mitjans de comunicació, així com de textos de ficció, sobre una àmplia varietat de temes de rellevància personal o d’interès públic. | X | |
1.3. Seleccionar, organitzar i aplicar les estratègies i coneixements més adequats en cada situació comunicativa per comprendre el sentit general, la informació essencial i els detalls més rellevants i per distingir la intenció i les opinions, tant implícites com explícites dels textos; inferir significats i interpretar elements no verbals; i buscar, seleccionar i contrastar informació real. | X | |
2. Produir textos originals, de creixent extensió, clars, ben organitzats i detallats, usant estratègies com ara la planificació, la síntesi, la compensació o l’autocorrecció, per expressar idees i arguments de manera creativa, adequada i coherent, d’acord amb propòsits comunicatius concrets. | 2.1. Expressar oralment amb suficient fluïdesa, facilitat i naturalitat, diversos tipus de textos clars, coherents, detallats, ben organitzats i adequats a l’interlocutor i al propòsit comunicatiu sobre assumptes de rellevància personal o d’interès públic coneguts per l’alumne, amb la finalitat de descriure, narrar, argumentar i informar, en diferents suports, evitant errors importants i utilitzant registres adequats, així com recursos verbals i no verbals, i estratègies de planificació, control, compensació i cooperació. | X |
2.2. Redactar i difondre textos detallats de creixent extensió, ben estructurats i de certa complexitat, adequats a la situació comunicativa, a la tipologia textual i a les eines analògiques i digitals utilitzades evitant errors importants i reformulant, sintetitzant i organitzant de manera coherent informació i idees de diverses fonts i justificant les pròpies opinions sobre assumptes de rellevància personal o d’interès públic coneguts per l’alumne, fent un ús ètic del llenguatge, respectant la propietat intel·lectual i evitant el plagi. | X | |
2.3. Seleccionar, organitzar i aplicar coneixements i estratègies de planificació,producció, revisió i cooperació, per compondre textos ben estructurats i adequats a les intencions comunicatives, les característiques contextuals, els aspectes socioculturals i la tipologia textual, usant els recursos físics o digitals més adequats en funció de la tasca i dels interlocutors reals o potencials. | X | |
3. Interactuar activament amb altres persones, amb suficient fluïdesa i precisió i amb espontaneïtat, usant estratègies de cooperació i emprant recursos analògics i digitals, per respondre a propòsits comunicatius en intercanvis respectuosos amb les normes de cortesia. | 3.1. Planificar, participar i col·laborar de manera assertiva i activa, a través de diversos suports, en situacions interactives sobre temes quotidians, de rellevància personal o d’interès públic pròxims a la seva experiència, mostrant iniciativa, empatia i respecte per la cortesia lingüística i l’etiqueta digital, així com per les diferents necessitats, idees, inquietuds,iniciatives i motivacions dels interlocutors, expressant idees i opinions amb precisió i argumentantde manera convincent. | X |
3.2. Seleccionar, organitzar i utilitzar, de manera eficaç, espontània i en diferents entorns, estratègies adequades per iniciar, mantenir i acabar la comunicació, prendre i cedir la paraula amb amabilitat, ajustar la pròpia contribució a la dels interlocutors percebent les seves reaccions, sol·licitar i formular aclariments i explicacions, reformular, comparar i contrastar, resumir, col·laborar, debatre, resoldre problemes i gestionar situacions compromeses. | X | |
4. Intervenir entre diferents llengües o varietats, o entre les modalitats o registres d’una mateixa llengua, usant estratègies i coneixements eficaços orientats a explicar conceptes i opinions o simplificar missatges, per transmetre informació de manera eficaç, clara i responsable, i crear una atmosfera positiva que faciliti la comunicació. | 4.1. Interpretar i explicar textos, conceptes i comunicacions en situacions en les quals atendre la diversitat, mostrant respecte i estima pels interlocutors i per les llengües, varietats o registres emprats, i participant en la solució de problemes d’intercomprensió i d’enteniment, a partir de diversos recursos i suports. | X |
4.2. Aplicar estratègies que ajudin a crear ponts, facilitin la comunicació i serveixin per explicar i simplificar textos, conceptes i missatges, i que siguin adequades a les intencions comunicatives, les característiques contextuals, els aspectes socioculturals i la tipologia textual, usant recursos i suports físics o digitals en funció de la tasca i del coneixement previ i els interessos i idees dels interlocutors. | X | |
5. Ampliar i usar els repertoris lingüístics personals entre diferents llengües i varietats, reflexionant de manera crítica sobre el seu funcionament i fent explícits i compartint les estratègies i els coneixements propis, per millorar la resposta a les seves necessitats comunicatives. | 5.1. Comparar i contrastar les similituds i diferències entre diferents llengüesreflexionant de manera sistemàtica sobre el seu funcionament i establint relacions entre elles. | X |
5.2. Utilitzar amb iniciativa i de manera creativa estratègies i coneixements de millora de la seva capacitat de comunicar i d’aprendre la llengua estrangera, amb o sense suport d’altres interlocutors i de suports analògics i digitals. | X | |
5.3. Registrar i reflexionar sobre els progressos i dificultats d’aprenentatge de lallengua estrangera seleccionant les estratègies més adequades i eficaces per superar aquestes dificultats i consolidar l’aprenentatge, realitzant activitats de planificació del propi aprenentatge, autoavaluació i coavaluació, com les propostes en el Portafolis Europeu de les Llengües (PEL) o en un diari d’aprenentatge, fent aquests progressos i dificultats explícits i compartint-los. | X | |
6. Valorar críticament i adequar-se a la diversitat lingüística, cultural i artística a partir de la llengua estrangera, reflexionant i compartint les semblances i les diferències entre llengües i cultures, per actuar de manera empàtica, respectuosai eficaç, i fomentar la comprensió mútua en situacions interculturals. | 6.1. Actuar de manera adequada, empàtica i respectuosa en situacions interculturals construint vincles entre les diferents llengües i cultures, rebutjant i avaluant qualsevol tipus de discriminació, prejudici i estereotip i solucionant aquells factors socioculturals que dificultin la comunicació. | X |
6.2. Valorar críticament la diversitat lingüística, cultural i artística pròpia de països on es parla la llengua estrangera tenint en compte els drets humans i adequar-se a ella afavorint i justificant el desenvolupament d’una cultura compartida i una ciutadania compromesa amb la sostenibilitat i els valors democràtics. | X | |
6.3. Aplicar de manera sistemàtica estratègies per defensar i apreciar la diversitat lingüística, cultural i artística atenent a valors ecosocials i democràtics, i respectant els principis de justícia, equitat i igualtat. | X |