Criteris d’Evaluació Curs 2024 – 2025

Criteris d’Evaluació per al Curs 2024 – 2025 per a l’assignatura de Educació Física.

1r i 2n ESO

CRITERIS D’AVALUACIÓ 1º CURS % 2º CURS %
1.1. Establir i organitzar seqüències senzilles d’activitat física orientada al concepte integral de salut i a l’estil de vida actiu, a partir d’una valoració del nivell inicial i respectant la pròpia realitat i identitat corporal.     X 15
1.2. Començar a incorporar amb progressiva autonomia processos d’activació corporal, dosificació de l’esforç, alimentació saludable, educació postural, relaxació i higiene durant la pràctica d’activitats motrius, interioritzant les rutines pròpies d’una pràctica motriu saludable i responsable. X 14 X 14
1.3. Adoptar de manera responsable i amb progressiva autonomia mesures generals per a la prevenció de lesions abans, durant i després de la pràctica d’activitat física, aprenent a reconèixer situacions de risc per tal d’actuar preventivament. X 5    
1.4. Actuar d’acord amb els protocols d’intervenció davant accidents derivats de la pràctica d’activitat física, aplicant mesures bàsiques de primers auxilis.     X 1
1.5. Analitzar i valorar la incidència que unes certes pràctiques i comportaments tenen en la nostra salut i en la convivència, valorant el seu impacte i evitant activament la seva reproducció. X 15    
1.6. Explorar diferents recursos i aplicacions digitals reconeixent el seu potencial, així com els riscos per al seu ús en l’àmbit de l’activitat física i l’esport. X 1    
2.1. Desenvolupar projectes motors de caràcter individual, cooperatiu o col·laboratiu, establint mecanismes per reconduir els processos de treball, incloent estratègies d’autoavaluació i coavaluació tant del procés com del resultat. X 15    
2.2. Interpretar i actuar correctament en contextos motrius variats, aplicant principis bàsics de presa de decisió en situacions lúdiques, jocs modificats i activitats esportives a partir de l’anticipació, adequant-se a les demandes motrius, a l’actuació del company i de l’oponent (si n’hi hagués) i a la lògica interna en contextos reals o simulats d’actuació, reflexionant sobre les solucions i els resultats obtinguts. X 15    
2.3. Evidenciar control i domini corporal en emprar els components qualitatius i quantitatius de la motricitat de manera eficient i creativa, fent front a les demandes de resolució de problemes en situacions motrius transferibles al seu espai vivencial amb progressiva autonomia     X 15
3.1. Practicar una gran varietat d’activitats motrius, valorant les implicacions ètiques de les actituds antiesportives, evitant la competitivitat desmesurada i actuant amb esportivitat en assumir els rols de públic, participant o altres. X 10    
3.2. Cooperar o col·laborar en la pràctica de diferents produccions motrius per tal d’aconseguir l’assoliment individual i grupal, participant en la presa de decisions i assumint diferents rols assignats i responsabilitats X 15    
3.3. Fer ús amb progressiva autonomia d’habilitats socials, diàleg en la resolució de conflictes i respecte davant la diversitat, ja sigui de gènere, afectivosexual, d’origen nacional, cultural, socioeconòmica o de competència motriu, mostrant una actitud crítica i un compromís actiu enfront dels estereotips, les actuacions discriminatòries i qualsevol mena de violència, fent respectar el propi cos i el dels altres.     X 15
4.1. Gestionar la participació en jocs motors i altres manifestacions artístiques i expressives vinculades tant a la cultura pròpia com a d’altres, afavorint la seva conservació i valorant els seus orígens, evolució i influència en les societats contemporànies.     X 14
4.2. Analitzar objectivament les diferents activitats i modalitats esportives segons les seves característiques i requeriments, evitant els possibles estereotips de gènere o capacitat, o els comportaments sexistes vinculats a aquestes manifestacions     X 15
4.3. Participar activament en la creació i representació de composicions individuals o col·lectives amb i sense base musical, utilitzant intencionadament i amb progressiva autonomia el cos com a eina d’expressió i comunicació a través de diverses tècniques expressives.     X 10
5.1. Participar en activitats físicoesportives en entorns naturals, terrestres o aquàtics, gaudint de l’entorn de manera sostenible, minimitzant l’impacte ambiental que aquestes puguin produir i sent conscients de la seva petjada ecològica.     X 1
5.2. Practicar activitats físicoesportives en el medi natural i urbà, aplicant normes de seguretat individuals i col·lectives. X 10    
         

3r i 4rt ESO

CRITERIS D’AVALUACIÓ 3º CURS % 4º CURS %
1.1. Planificar i autoregular la pràctica d’activitat física orientada al concepte integral de salut i a l’estil de vida actiu, segons les necessitats i interessos individuals i respectant la pròpia realitat i identitat corporal.     X 15
1.2. Incorporar de manera autònoma els processos d’activació corporal, autoregulació i dosificació de l’esforç, alimentació saludable, educació postural, relaxació i higiene durant la pràctica d’activitats motrius, interioritzant les rutines pròpies d’una pràctica motriu saludable i responsable. X 14 X 12
1.3. Adoptar de manera responsable i autònoma mesures específiques per a la prevenció de lesions abans, durant i després de la pràctica d’activitat física, aprenent a reconèixer situacions de risc per actuar preventivament. X 10    
1.4. Actuar d’acord amb els protocols d’intervenció davant situacions d’emergència o accidents aplicant mesures específiques de primers auxilis.     X 2
1.5. Adoptar actituds compromeses i transformadores que rebutgin els estereotips socials associats a l’àmbit del corporal, al gènere i a la diversitat sexual, i els comportaments que posin en risc la salut, contrastant amb autonomia i independència qualsevol informació en base a criteris científics de validesa, fiabilitat i objectivitat X 15    
1.6. Planificar, desenvolupar i compartir amb seguretat la pràctica física quotidiana des del maneig de recursos i aplicacions digitals vinculats a l’àmbit de l’activitat física i l’esport. X 2    
2.1. Desenvolupar projectes motors de caràcter individual, cooperatiu o col·laboratiu, establint mecanismes per reconduir els processos de treball i assegurar una participació equilibrada, incloent estratègies d’autoavaluació i coavaluació tant del procés com del resultat.. X 15    
2.2. Mostrar habilitats per a l’adaptació i l’actuació davant situacions amb una elevada incertesa, aprofitant eficientment les pròpies capacitats i aplicant de manera automàtica processos de percepció, decisió i execució en contextos reals o simulats d’actuació, reflexionant sobre les solucions i resultats obtinguts.. X 15    
2.3. Evidenciar control i domini corporal en emprar els components qualitatius i quantitatius de la motricitat de manera eficient i creativa, resolent problemes en tota mena de situacions motrius transferibles al seu espai vivencial amb autonomia     X 15
3.1. Practicar i participar activament assumint responsabilitats en l’organització d’una gran varietat d’activitats motrius, valorant les implicacions ètiques de les pràctiques antiesportives, evitant la competitivitat desmesurada i actuant amb esportivitat en assumir els rols de públic, participant o altres. X 15    
3.2. Cooperar o col·laborar en la pràctica de diferents produccions motrius i projectes per aconseguir l’assoliment individual i grupal, participant amb autonomia en la presa de decisions vinculades a l’assignació de rols, la gestió del temps de pràctica i l’optimització del resultat final. X 12    
3.3. Relacionar-se i entendre’s amb la resta de participants durant el desenvolupament de diverses pràctiques motrius amb autonomia i fent ús efectiu d’habilitats socials de diàleg en la resolució de conflictes i respecte davant la diversitat, ja sigui de gènere, afectiva i sexual, d’origen nacional, cultural socioeconòmica o de competència motriu, i posicionant-se activament enfront dels estereotips, les actuacions discriminatòries i qualsevol tipus de violència, fent respectar el propi cos i el dels demés.     X 15
4.1. Comprendre i practicar diverses modalitats relacionades amb la cultura pròpia, la tradicional o les que procedeixen d’altres llocs del món, identificant i contextualitzant la influència social de l’esport en les societats actuals, tot valorant els seus orígens, la seva evolució i les seves diferents manifestacions i interessos econòmics i polítics.     X 15
4.2. Adoptar actituds compromeses i conscients sobre els diferents estereotips de gènere i comportaments sexistes que es continuen produint en alguns contextos de la motricitat, identificant els factors que contribueixen al seu manteniment i ajudant a difondre referents de tots dos gèneres en l’àmbit físicoesportiu.     X 15
4.3. Crear i representar composicions individuals o col·lectives amb i sense base musical i de manera coordinada, utilitzant intencionadament i amb autonomia el cos i el moviment com a eina d’expressió i comunicació a través de tècniques expressives específiques, i ajudant a difondre i compartir aquestes pràctiques culturals entre companys i companyes o altres membres de la comunitat     X 10
5.1. Participar en activitats físiques i esportives en entorns naturals terrestres o aquàtics, gaudint de l’entorn de manera sostenible, minimitzant l’impacte ambiental que aquestes puguin produir, sent conscients de la seva petjada ecològica i desenvolupant actuacions intencionades dirigides a la conservació i millora de les condicions dels espais en els quals es desenvolupin     X 1
5.2. Dissenyar i organitzar activitats físiques i esportives en el medi natural i urbà, assumint responsabilitats i aplicant normes de seguretat individuals i col·lectives. X 2    
         

1r Batxillerat

CRITERIS D’AVALUACIÓ 1º BATXILLERAT %
1.1. Planificar, elaborar i posar en pràctica de manera autònoma un programa personal d’activitat física dirigit a la millora o al manteniment de la salut, aplicant els diferents sistemes de desenvolupament de les capacitats físiques implicades, segons les necessitats i interessos individuals i respectant la pròpia realitat i identitat corporal, avaluant els resultats obtinguts. X 10
1.2. Incorporar de manera autònoma, i segons les seves preferències personals, els processos d’activació corporal, autoregulació i dosatge de l’esforç, alimentació saludable, educació postural i relaxació i higiene durant la pràctica d’activitats motrius, reflexionant sobre la seva relació amb possibles estudis posteriors o futurs acompliments professionals. X 5
1.3. Conèixer i aplicar de manera responsable i autònoma mesures específiques per a la prevenció de lesions abans, durant i després de l’activitat física, així com per a l’aplicació de primers auxilis davant situacions d’emergència o accident, identificant les possibles transferències que aquests coneixements tenen a l’àmbit professional i ocupacional. X 2
1.4. Actuar de manera crítica, compromesa i responsable davant els estereotips socials associats a l’àmbit del corporal i els comportaments que posin en risc la salut, aplicant amb autonomia i independència criteris científics de validesa, fiabilitat i objectivitat a la informació rebuda. X 2
1.5. Emprar de manera autònoma aplicacions i dispositius digitals relacionats amb la gestió de l’activitat física, respectant la privacitat i les mesures bàsiques de seguretat vinculades a la difusió pública de dades personals. X 2
2.1. Desenvolupar projectes motors de caràcter individual, cooperatiu o col·laboratiu, gestionant autònomament qualsevol imprevist o situació que pugui anar sorgint al llarg del procés de manera eficient, creativa i ajustada als objectius que es pretenguin aconseguir. X 10
2.2. Solucionar de manera autònoma situacions d’oposició, col·laboració o col·laboració-oposició en contextos esportius o recreatius amb fluïdesa, precisió i control, aplicant de manera automàtica processos de percepció, decisió i execució en contextos reals o simulats d’actuació i adaptant les estratègies a les condicions canviants que es produeixen en la pràctica. X 10
2.3. Identificar, analitzar i comprendre els factors clau que condicionen la intervenció dels components qualitatius i quantitatius de la motricitat en la realització de gestos tècnics o situacions motrius variades, identificant errors comuns i proposant solucions a aquests. X 10
3.1. Organitzar i practicar diverses activitats motrius, valorant el seu potencial com a possible sortida professional i analitzant els seus beneficis des de la perspectiva de la salut, el gaudi, l’autosuperació i les possibilitats d’interacció social, adoptant actituds d’interès, esforç, lideratge i empatia en assumir i exercir diferents rols relacionats amb elles. X 10
3.2. Cooperar o col·laborar mostrant iniciativa durant el desenvolupament de projectes i produccions motrius, solucionant de manera coordinada qualsevol imprevist o situació que pugui anar sorgint al llarg del procés. X 10
3.3. Establir mecanismes de relació i entesa amb la resta de participants durant el desenvolupament de diverses pràctiques motrius amb autonomia, fent ús efectiu d’habilitats socials de diàleg en la resolució de conflictes i respecte davant la diversitat, ja sigui de gènere, afectiu-sexual, d’origen nacional, cultural, socioeconòmica o de competència motriu, i posicionant-se de manera activa, reflexiva i crítica enfront dels estereotips, les actuacions discriminatòries i la violència, així com conèixer les estratègies per a la prevenció, la detecció primerenca i el seu tractament. X 10
4.1. Comprendre i contextualitzar la influència cultural i social de les manifestacions motrius més rellevants en el panorama actual, analitzant els seus orígens i la seva evolució fins a l’actualitat i rebutjant aquells components que no s’ajustin als valors d’una societat oberta, inclusiva, diversa i igualitària X 10
4.2. Crear i representar composicions corporals individuals o col·lectives, amb i sense base musical, aplicant amb precisió, idoneïtat i coordinació escènica les tècniques expressives més apropiades a cada composició per representar-les davant els seus companys o altres membres de la comunitat. X 5
5.1. Promoure i participar en activitats fisicoesportives en entorns naturals terrestres o aquàtics, interactuant amb l’entorn de manera sostenible, minimitzant l’impacte ambiental que aquestes puguin produir, reduint al màxim la seva petjada ecològica i desenvolupant actuacions dirigides a la conservació i millora de les condicions dels espais en els quals es desenvolupin. X 2
5.2. Practicar i organitzar activitats fisicoesportives en el medi natural i urbà, assumint responsabilitats i aplicant normes de seguretat individuals i col·lectives per preveure i controlar els riscos intrínsecs a la pròpia activitat derivats de la utilització dels equipaments, l’entorn o la pròpia actuació dels participants X

 

2