Per al nostre viatge d’estudis de 2n de Batxillerat, vam visitar la ciutat de Sevilla, i una de les nostres activitats més interessants va ser recórrer el jaciment arqueològic d’Itàlica, una antiga ciutat romana. Com a part de l’assignatura de Llatí, la professora ens va proposar crear un vídeo sobre aquest lloc en grup.
El primer pas per a la realització d’aquest treball va ser cercar informació de manera individual. Després ens vam reunir per a organitzar-ho, repartir i assignar tasques. Cada alumne va investigar i recopilar informació sobre la seva part (com ara, les termes, l’amfiteatre, els mosaics…) i va redactar un breu resum amb la informació més rellevant.
A priori, el nostre treball havia de ser la realització d’un documental gravat directament en Itàlica, però el dia que vam realitzar la visita vam saber que o bé no podíem accedir a tot el recinte arqueològic o bé algunes restes estaven molt deteriorats. Per tant ens vam veure obligats a repensar la nostra idea inicial.
Una vegada en el jaciment i després de realitzar la visita guiada vam tenir temps per a accedir als llocs assignats, i cadascun de nosaltres va fer fotos i vídeos de les restes més icòniques del jaciment.
Posteriorment, la nostra directora/companya, Andrea, es va ocupar del muntatge incorporant cada apartat per fer un sol arxiu sobre la ciutat, al qual nosaltres vam anar incorporant cadascun dels àudios que prèviament havíem gravat. Una vegada feta la revisió i retocats alguns aspectes, vam presentar el nostre treball a la professora.
Ens agradaria recalcar que per a nosaltres, com a alumnes de llatí de segon de batxillerat, va ser molt gratificant el poder fer aquest treball, que ens va donar l’oportunitat de poder experimentar in situ el que havíem après prèviament a classe.
Alumnat de Llatí de 2n de batxillerat