Presentació del recull de contes “Mirall de contar”

La setmana passada va tenir lloc a la biblioteca del Berenguer la presentació del recull de contes “Mirall de contar”. Aquest projecte és fruit d’un procés creatiu que durant molts d’anys han realitzat els nostres alumnes de batxillerat artístic.

Els alumnes experimenten amb diferents llenguatges gràfics i tècniques d’expressió. Escriuen les històries, creen els personatges i il·lustren els contes tractant temes socials i emocionals i els valors que ens ajuden a comprendre millor el món que ens envolta.

Moltes gràcies a tots els que ho han fet possible: alumnat, professorat, Fundació Es Convent i Conselleria d’Educació @innovacioeducativaib.

Contes publicats:

Colors perduts 

Aquí i ara

La bondat, bondat ens torna

Na Noa i la flor

Un nou món

Escrit de presentació.

El batxillerat d’Arts escèniques del Berenguer puja a l’escenari!

Enguany, l’alumnat de batxillerat musical i d’arts escèniques ha viscut de prop la creació escènica gràcies al programa de Tutories teatrals del Teatre Principal de Palma.

Aquesta iniciativa connecta als joves amb la dramatúrgia i la dansa contemporània, potenciant autors illencs a través de les modalitats de teatre, teatre musical i dansa. L’objectiu és apropar el talent de casa nostra als centres, visibilitzar la dansa contemporània i impulsar el treball amb el cos i el moviment.

Al Berenguer apostam per aquestes iniciatives que porten l’art i la cultura a les aules.

Vídeo

Teixint llaços i paraules:”Parlem Català”

El nostre centre ha sumat esforços amb l’IES Carles Rahola de Girona per continuar “Parlem Català”, el programa d’intercanvi cultural i lingüístic que ha reunit un total de 50 alumnes de 3r d’ESO —25 de cada institut— amb l’objectiu de viure la llengua i el territori des de la convivència real.
El projecte s’ha desenvolupat en dues fases. La primera va tenir lloc el passat mes d’abril, quan el Berenguer d’Anoia vàrem actuar com a amfitrions per acollir l’alumnat gironí. La rèplica d’aquesta experiència es va viure de l’11 al 15 de maig, dies en què els joves del nostre institut varen viatjar a Girona per conèixer de prop el dialecte, la cultura i el paisatge d’aquesta zona.
Més enllà del viatge en si, el programa s’ha consolidat com una eina pedagògica d’interès. Gràcies a les estades, l’alumnat ha pogut desenvolupar les seves competències lingüístiques en català, tot descobrint i valorant la riquesa de les diferències dialectals així com un aprenentatge significatiu de la geografia, la història i la literatura de les dues zones, aprofundint en la consciència de preservar el mosaic lingüístic comú. Read more »

Mind the young a Craiova

Després de 15 hores de viatge, els nostres alumnes i Miquel Àngel Bauzà, professor acompanyant, ja són a Craiova. Allà han trobat estudiants de Portugal, Turquia i Romania que compartiran amb ells aquests dies.

Els desitjam que gaudeixin molt de l’experiència!

Aquest Projecte Erasmus 2025-3-RO01-KA152-YOU-000376483 està organitzat per l’associació seis grados.
Títol del projecte: “Mind the young”

Galeria d’imatges