Teixint llaços i paraules:”Parlem Català”
26/05/26![]() |
![]() |
El nostre centre ha sumat esforços amb l’IES Carles Rahola de Girona per continuar “Parlem Català”, el programa d’intercanvi cultural i lingüístic que ha reunit un total de 50 alumnes de 3r d’ESO —25 de cada institut— amb l’objectiu de viure la llengua i el territori des de la convivència real.
El projecte s’ha desenvolupat en dues fases. La primera va tenir lloc el passat mes d’abril, quan el Berenguer d’Anoia vàrem actuar com a amfitrions per acollir l’alumnat gironí. La rèplica d’aquesta experiència es va viure de l’11 al 15 de maig, dies en què els joves del nostre institut varen viatjar a Girona per conèixer de prop el dialecte, la cultura i el paisatge d’aquesta zona.
Més enllà del viatge en si, el programa s’ha consolidat com una eina pedagògica d’interès. Gràcies a les estades, l’alumnat ha pogut desenvolupar les seves competències lingüístiques en català, tot descobrint i valorant la riquesa de les diferències dialectals així com un aprenentatge significatiu de la geografia, la història i la literatura de les dues zones, aprofundint en la consciència de preservar el mosaic lingüístic comú. Read more »









