![](https://redols.caib.es/c07006160/wp-content/uploads/sites/21/2020/05/NOESP1.png)
El nostre model de cuidar les persones està basat en la Piràmide de la Proacció:
![](https://redols.caib.es/c07006160/wp-content/uploads/sites/21/2020/05/piramide-1.png)
L’esforç principal de l’escola està en la base, en la zona de prevenció. Utilitzam estratègies com els cercles de diàleg, la comunicació assertiva i l’empatia.
Donam molt de pes a l’educació emocional.
Cream situacions d’aprenentatge vinculades a l’acompanyament a nivell d’emocions i sentiments. En altres ocasions aquestes situacions se’ns donen totes soles, en la vida diària de l’aula.
A educació infantil i a 1r i 2n curs es fa un treball important d’identificació i reconeixement de les emocions i sentiments a través de jocs, contes i dinàmiques i a la regulació d’aquestes. A partir de tercer curs les activitats aniran enfocades cap a l’autonomia social, la competència social i les habilitats de vida i benestar, amb estratègies com la bústia de la convivència i les sessions de tutoria anomenades Emociona’t, entre altres.
En tots els nivells es fan Cercles de Diàleg, són una pràctica bàsica per dialogar de forma restaurativa i crear comunitat. Contribueix als processos d’aprenentatge a través de la millora del clima de
convivència.
Consideram els conflictes des de l’enfocament positiu: sorgeixen de forma inherent al fet d’estar en grup i són una oportunitat d’aprenentatge de les competències socials. La resolució de conflictes mitjançant la mediació o les pràctiques restauratives posen l’accent en l’autonomia dels infants i en el desplegament de tot el seu potencial social.
![](https://redols.caib.es/c07006160/wp-content/uploads/sites/21/2020/05/WhatsApp-Image-2020-05-20-at-10.02.18-1024x768.jpeg)