TAAFE viatja a la neu

professors_taafe

Els alumnes de 1r del CFGS de TAAFE, juntament amb els seus professors Joan Pons, Tolo Rosselló i Àngel Cardona, han viatjat aquest gener a la Cerdanya.

Del 19 al 23 de gener els alumnes de primer de TAAFE han realitzat el viatge a Masella dintre el Projecte Cerdanya 4.0-2015. Aquesta experiència ha permès als alumnes profunditzar en les tècniques esportives, i en els criteris i recursos per organitzar i conduir aquestes activitats amb clients.

El professorat d’aquest programa intensiu ha tingut l’ocasió d’intercanviar amb els alumnes, experiències, metodologies i realitats, tant del sector com de la formació en el cicles.

Els objectius i tasques assolits i desenvolupats del Programa Intensiu han estat els següents:

  • Conèixer les tècniques bàsiques dels esports programats, la didàctica, la metodologia i els recursos adients per a la seva ensenyança. En el nostre cas del esqui alpí i snowboard.
  • Identificar el valor educatiu de les activitats físiques en el medi natural. Conferencia sobre Seguretat en activitats d’alta muntanya.
  • Progressar en el domini dels esports programats, a partir del nivell de coneixement individual. La majoria eren principiants, sense experiència, però varen acabar esquiant amb un molt bon domini.
  • Conèixer aspectes destacats de la cultura i el paisatge de la Cerdanya, i dels recursos i funcionament de l’oferta d’esports en el medi natural de la comarca. El dijous es va realitzar una visita guiada per una alumna de la comissió d’activitats.
  • Identificar els criteris, necessitats i recursos per a la gestió de les activitats físiques en el medi natural. Els alumnes han realitzat diferents comissions de treball per poder desenvolupar el viatge i durant el viatge varen realitzar un joc de rol amb els diferents agents implicats en una esquiada: pares, alumnes, professors claustre, professors d’educació física…
  • Identificar els riscos que comporten aquestes activitats, així com els criteris i recursos per evitar-los i actuar en cas d’emergència.
  • Conviure en grup amb els companys en un mitjà natural, esportiu y de gran valor formatiu. Els alumnes varen realitzar activitats com: Trivial Taafe (300 preguntes i respostes dels mòduls de primer de taafe), jocs d’imitacions…

En resum experiència enriquidora tant a nivell personal, professional, i grupal. I posant en pràctica les paraules de Roger SchankAprender haciendo”.

Trobareu més informació en el blog que han elaborat els propis alumnes.