Des de la Comissió d’Aprenentatge Servei Serra de Tramuntana volem compartir amb la comunitat educativa del centre el projecte APS realitzant durant tot l’any amb la Presentació que també exposàrem a Lluc a la darrera trobada de centres APS de 2n any.
Han participat en el Projecte Aprenentatge Servei Serra de Tramuntana (APS) prop de 400 alumnes de diferents nivells. Els 9 grups de 1r d’ESO són els que han fet l’estada al Camp d’Aprenentatge de Binifaldó realitzant diferents serveis a la Serra, construcció d’un forn de llenya, restauració de barraques de carboner, construcció d’una sitja, recollida i sembra de 1600 aglans amb visita al banc de llavors, xiloteca, CEFOR (centre forestal), manteniment d’un itinerari per invidents, neteja del sotabosc per evitar risc d’incendis. També han participat en el taller de pa i coques den Damià Perelló i gaudit de l’entorn de les cases de Binifaldó als peus del Tomir, així com visitar l’alzina catalogada den Pere, les cases i mirador de Menut i senderisme per la moleta de Binifaldó i/o la bassa, coneixent la flora, fauna i la geologia de la Serra.
Els grups de 2n d’ESO han gaudit de franc d’una visita guiada a Raixa per participar en el programa APS.
Alguns grups de 3r d’ESO han elaborat caixes niu que es podran penjar l’any que ve per a la nidificació d’ocells a Menut, Binifaldó i/o al nostre centre.També el 3r PMAR ha construit un teatre, titelles i realitzat una obra de teatre, la novícia de Lluc que s’ha representat davant les persones majors que participen als tallers de memòria dels pobles del Pla de Mallorca i el centre MATER de Sineu.Els grups de 1r de batxillerat de Biologia han elaborat unes fitxes amb informació de la fauna de la Serra de Tramuntana així com també una clau dicotòmica també de plantes. Aquestes fitxes són una transferència a l’alumnat de 1r d’ESO així com també un servei pel Camp d’Aprenentatge de Binifaldó.
L’experiència ha estat molt positiva i l’han gaudida alumnat i professorat ja que l’aprenentatge es transforma en acció i experimentació, essent una educació pràctica i vivencial. S’han afavorit els processos d’aprenentatge i servei a l’entorn per tal de conèixer-lo i participar en comunitat a millorar-lo. D’aquesta manera l’alumnat pot sentir-se arrelat i sensibilitzat a la serra de Tramuntana i estimar-la i sentir-la com a seva. I això és molt important ja que només protegim allò que coneixem i estimam.