Estada formativa de professorat de l’IES Sineu en centres de referència de Formació Professional del País Basc

Durant els darrers dies, la nostra cap d’estudis de FP i un professor de la família professional d’Informàtica han participat en una estada formativa en centres de Formació Professional del País Basc, en el marc de la convocatòria d’estades formatives en centres d’FP impulsada pel CFINFP-IB.

Aquesta iniciativa té com a finalitat afavorir l’actualització de les competències tècniques i metodològiques del professorat mitjançant l’observació directa de bones pràctiques en altres centres d’FP de l’Estat, així com el coneixement de metodologies innovadores i models organitzatius transferibles als centres educatius de les Illes Balears.  

Durant l’estada, els docents han visitat els centres  CIFP Andra Mari LHII (Galdakao),  CIFP Txurdinaga LHII(Bilbao),  CIFP Barakaldo LHII (Barakaldo) i  CIFP Bidebieta LHII (Donostia-Sant Sebastià), tots ells centres amb una àmplia trajectòria en innovació educativa, col·laboració amb empreses i desenvolupament de projectes vinculats a la Formació Professional.

Les visites han permès iniciar relacions de col·laboració, conèixer diferents models d’organització de la FP, observar metodologies d’aprenentatge basades en projectes i reptes, compartir experiències amb equips docents i analitzar iniciatives relacionades amb la digitalització, la relació amb l’entorn productiu i la formació en empresa.

Aquest tipus d’estades contribueixen a establir xarxes de col·laboració entre centres, afavoreixen l’intercanvi de coneixement i permeten incorporar noves idees i experiències que poden repercutir positivament en la qualitat de la Formació Professional que s’ofereix a l’IES Sineu.